Devin 7 Aylık!

Salı, Mart 08, 2016


Devin 7 aylık ve karakteri iyice şekillenmeye başladı. Hareketlerinden, bakışlarından o ilk şaşkın bebeklikten tamamen çıkmış olduğunu fark ediyorsunuz. Ne istediğinin ve  istemediğinin çok iyi farkında. Artık karşımda benimle iletişim halinde olan ve konuşan! -beden diliyle tabi- bir bebek var!

Devin Belinda'nın hastası :) bu değişmeyen bir gerçek! Belinda'da her ay onunla çok daha ilgili. Devin büyüyor ve hareketleniyor. Belinda' da bunun farkında ve ufak ufak oyun oynamaya başladılar bile. Oyuncak kavgası oluyor ama Belinda yavaş yavaş onunla bir şeyler paylaşmaya başladı. Tabiki istemediklerini ya da Devin'e ait oyuncakları -diş kaşıyıcıları, çıngırak gibi - ona vererek! 

Devin hala bizimle aynı odada yatıyor. Hala geceleri kesintisiz uyumadığından bizim odadan transfer olamadı. Bunun en büyük sebebi sürekli hasta olması ve diş çıkarması. Hoş Belinda'da hastalıklardan ve dişten gece sık sık uyanır oldu. Kim bilir daha ne kadar bizimle aynı odada yatacak? Açıkçası ben ikisinin aynı odada uyuyacağı o dönemi iple çekiyorum. İyi mi olur, kötü mü olur bilmiyorum ama kızlar için eğlenceli bir süreç olur orası kesin!

Devin bebek oyuncaklarından pek haz almıyor. Daha karmaşık oyuncaklardan ya da Belinda'nın elinde ne varsa o oyuncaktan hoşlanıyor :) Devin ne zaman Belinda'nın oyuncağını almaya kalksa Belinda 'Ayır! I-ııı, olmaz' diyor :) 

Devin oyuncak bebeklere bayılıyor. Çok heyecanlanıyor ve sımsıkı sarılıp, onları öpüyor. 

Devin'nin çalkantılı ek gıda süreci artık rayına oturdu. Neyse ki Belinda gibi alerjik bir bebek değil. Bu yüzden çok rahatlamış hissediyorum kendimi. Böylece çok daha çeşitli yiyecekler sunabiliyorum ona. 

Devin beslenilmekten hoşlanmıyor. Kendi yemek istiyor. İzin veriyorum ama bir yere kadar ne yazık ki. O kadar yoğun oluyorum ve acele etmem gerekiyor ki. Devin'e de hızlı hızlı yedirmek istiyorum. O istiyor mu peki hayır!

Devin hala tam olarak oturamıyor. 7. ayın başında öne eğilirken, 7. ayın sonlarına doğru daha dik durmaya başladı. Oturabiliyor ama bir şeye uzanmak istediği anda devriliyor. 

Devin espirilerden çok iyi anlıyor. Ona oyun yaptığınızda kahkahalarla gülüyor. Öpülmeye -gıdığından- bayılıyor. Çok gariptir ki, güldüğüm zaman o da gülmeye başlıyor. Ben ne kadar çok gülersem o da o kadar çok gülüyor. 

Yeni fark ettim Devin artık o meşhur ellerini önde birleştirme hareketini bir kaç aydır yapmıyor. O kadar tatlı oluyordu ki! Özlemişim!

Devin ne çizgi filme ne de her hangi bir görüntüye ilgi duyup izleyeyim demiyor. Bu güzel bir şey. Fakat cep telefonu başta olmak üzere, bilgisayar, kamera gibi elektronik cihazları almak için deliriyor. 

Devin'nin uyku eğitimi yalan oldu :( Ateşli hastalıklar, dişler derken Devin kucakta uyumaya alıştı. Şimdide başka türlü uyumaz oldu. Gece uyandığında da kucakta ileri geri yürüyoruz. Ne zormuş bu iş! Oysa ki kendi kendine uyumayı iki günde öğrenmişti ve ben çok rahat etmiştim. O günleri özlüyorum. En kısa zamanda eğitime başlamam gerekiyor yoksa bu iş olacak gibi değil. Kollarım kopmuş durumda!

Devin güleç ve pozitif bebek. Ağladığında bile modunu değiştirmek Belinda'ya göre çok daha kolay. Sosyal ve etraftaki insanlarla iletişim halinde. Herkese gülüyor! :) Utanmalara da devam ediyor. Utandığında yüzünü nereye saklayacağını şaşırıyor :) Çok sevimli!

Devin aynalara, aynadaki yansımasına bayılıyor. Çok fazla eğleniyor aynalarla ve hareketleriyle benide gülme krizine sokuyor. 

İki çocuktan sonra iyice fark ettim ki bebekler karakterleriyle doğuyor. Ne Belinda değişti ne de Devin. Boyları uzuyor, konuşuyorlar, yeni becerilere sahip oluyorlar belki ama onlar hep aynılar aslında. İkisine de bakıyorum ve aylar öncesinde ne iseler aynı olduklarını fark ediyorum. Mimikler bile hiç değişmiyor :) 

Sizde bunu fark ettiniz mi?











Herkese Sevgiler!...



You Might Also Like

1 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts