Doğum Gününe Hazırlıklar Başladı!

Salı, Eylül 16, 2014

Aman Tanrım! Yine upuzun bir aradan sonra yazabildiğime inanamıyorum.

Belinda artık tüm hayatımı ele geçirmiş durumda.  Sabah kalkıp, gün boyu ona bakmak inanılmaz yorucu. Belinda çok hareketli ve yerinde hiç durmuyor. Yemek beğenmiyor, hiç bir şeyden memnun değil, arka arkaya diş çıkarıyor, bir ataktan diğerine geçiyor derken zaman su gibi akıp gitmiş. Doğum gününe az bir süre varken ben şimdiden strese girdim bile!  Pasta yaptırmak istiyordum fakat yaptırmadan önce Belinda'nın süt alerjisinin 1 yaşına doğru geçecek mi geçmeyecek mi sorusunun cevaplanması gerekiyordu. Aslında onun yemeklerinde tereyağı, cheddar peyniri filan kullanıyorduk ve sorun yaşamıyorduk. 10.5 aylık olduğu sıralar ona azar azar inek stünden yapılmış beyaz peynir veriyodum ve bir şey olmuyordu. Tam kurtulduk derken, ona sütlaç vermemle işin rengi bir anda değişti. 

Genelde dışarıda geçirdiğimiz günlerde ona kavanoz mama veriyordum.  Aslında ben Belinda'nın gluten alerjisi de olduğunu düşündüğümden, Hipp marka glutensiz sütlacını gördüğümde bir kaç tane aldım. Belinda mamayı verdiğimizden kısa bir süre sonra kanlı kaka yaptı. O kadar şaşırdım ki ilk ne olduğunu anlayamamıştım. Şu ana kadar hiç kanlı kaka yapmamıştı ve inek sütü alerjisi için incelendiğinde de kakasında hiç kan veya gizli kan bulunmamıştı. Fotoğrafını çekip doktora gösterdiğimizde, kan olduğu doğrulandı. İnanılmaz üzüldüm çünkü tam geçti diye düşünürken bu gelişme inanılmaz moralimizi bozmuştu. Hala anlayamadığım tereğağı veya cheddar peynirine neden tepki vermediği... Açıkçası neyin ona dokunduğundan emin olmak için ( sütlü kaşık maması da yemişti) Hipp'in kavanoz mamasını yine verdik ve yine aynı tepkiyi aldık. Sonuç Belinda'nın  inek sütüyle hala problemi var ya da Hippin mamasına karşı bilemiyorum. Sevinidirici şey ise gluten alerjisi yok. 

Bu gelişmeden sonra pastasının özel olacağı kesinleşti. Hem güzel görünen, hemde lezzetli bir pasta arayışına girdim. Her yerde pastalar şeker hamurundan ve ben şeker hamurlu pasta istemiyordum. Bir sürü tarif araştırdıktan sonra bize uyan bir kaç tane güzel  buldum. O kadar heyecanlıydım ki! Kızımın pastasını ben yapacaktım ve hayatımda hiç pasta yapmamıştım! Tamam hazır kek, hazır krem şanti gibi malzemelerden yapmıştım ama sıfırdan yapmamıştım. 

İleri geri koşturarak, gerekli malzemeleri aldım ve Belinda'nın uyumasıyla kolları sıvadım. Fakat daha işimin yarısında Belinda uykusundan uyandı. Fırında pişen keki yaktım. Üzerini süsleyeceğim buttercreamin malzemeleri saatlerce tezgahta bekledi ( o sırada Belinda'ya mama yaptım).  Tam başladım buttercreami yapmaya derken Belinda paçalarıma yapışım ağlamaya başladı. Kucağıma çıkmak istiyordu ve ellerim berbattı! Onu oyalayacak bir şeyler buldum derken Belinda koltuğun üzerine çıktı. Ben aşağı indiriyorum o çıkıyor, ben indiriyorum o çıkıyor derken saatler geçti ve benim buttercream hala yapılmayı bekliyordu. Ardından Belinda mutfakta bir şeyler yaptığımı gördüğünden hemen pıtır pıtır yanıma gelip 'mama mama' demeye ve beni çekiştirmeye başladı. Daha önceden yaptığım kurabiyeyi çaresiz mama sandalyesine oturtmadan verdim. Bir an önce yapıp bitirmek istiyordum.  Zaten kek yanmış sinirim bozulmuş. Belinda keyifli keyifli aldı kurabiyeyi. Onunla iki dakika oyalandı ama sonra yine koltuğa çıktı. Bir ara yatak odasına gidip yatağa çıktı. Ben bir yandan pastayla mı uğraşsam, keçi ve atom karınca karışımı  Belinda'nın peşine mi koştursam bilemedim. Tabiki Belinda'nın peşine koşturdum. Şaka gibi, akşam olmuştu ve mutfak darmadağın, pasta hala yarım yamalak, yerler ve koltuk Belinda'nın kurabiye kırıntılarıyla dolu, her yer oyuncak ve paçamda yine Belinda zıp zıp zıplayıp onu kucağıma alayım diye ağlıyor. Üstüne ona kızıp 'otur otur otur' diyorum benim taklidimi yaparak benimle dalga geçiyor hahaha!

Gülsem mi ağlasam mı bilemedim fakat bildiğim bir şey var ki ben hem Belinda'ya bakıp hem de doğum gününe hazırlanmamın imkansız olduğu. O yüzden pasta için sabah bir koşu gidip sipariş verdim. İnek sütü dışında herşey tereyağı- yumurta gibi kullanılacak. Umarım istediğim gibi olur ve Belinda için de alerjisiz, ağrısız, sızısız geçer. Yazımı bitirmek istemiyorum ancak benim çılgın kızım uyandı. 


Detaylarla tekrar görüşmek dileğiyle!...

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts