Cadılar Bayramı - Cupcake Tarifi!

Cuma, Ekim 31, 2014






Cadılar bayramı için hazırlık yapmak, eve çeşitli süsler yerleştirmek istiyordum fakat iki hafta boyunca anneme gidip gelmekten süsleme için hiç vaktim olmadı. O kadar yorgunum ki! ama tüm
yorgunluğuma rağmen alel acele tarifini bulup cadılar bayramına özel süslediğim cupcake tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum. Şekil itibariyle kurabiyeyi andırsada, elimdeki kalıp için başka şansım yoktu. Gelelim tarife



Tarçınlı Muzlu Cupcake


2 kap un
3/4 kap pudra şekeri
1 çaykaşığı tarçın
1/4 kap süt (ben keçi sütü kullandım)
125 gr margarin/tereyağı ,eritilmiş, soğutulmuş
2 yumurta, çırpılmış
1 çaykaşığı vanilya esansı ( ben ayrıca fındık esansıda kullandım)
1 kap muz, püre haline getirilmiş





Fırını 200*C de önceden ısıtalım. 


Unu ve pudra şekerini derin bir kasede birbirlerine iyice karışana kadar karıştıralım. Ardından tarçını ekleyerek karıştırmaya devam edelim.





Sütü, margarin ya da tereyağını, yumurtayı ve vanilya esansını unlu karışımımıza ekleyelim ve iyice karıştıralım.  Malzemeler iyice karıştıktan sonra muzu ekleyelim. 




Elde ettiğimiz karışımımızı muffin kabına ya da cupcake kağıtlarına ya da dilediğiniz herhangi bir kalıba aktaralım. 12-15 dakika pişirelim. Piştikten sonra soğuması için bir kenara koyalım.




Royal İcing

1 1/2 kap pudra şekeri
1 yumurta beyazı
1/2 çaykaşığı limon suyu
Gıda boyası ( arzu ettiğiniz renk ya da renklerde ) 



Yumurta beyazını ve limon suyunu bir kaba koyup iyice karıştıralım.



 İyice karışınca içine yavaş yavaş pudra şekerimizi koyup karıştırmaya devam edelim. Ne çok koyu kıvamda ne de çok akışkan olan bir karışım elde edelim. Çok akışkan olmuşsa pudra şekeri ilave edebiliriz. 


 

Karışımıza istediğimiz renk gıda boyasını ekleyip, cupcake'imizi süsleyelim. İstediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz hepsi yaratıcılığınıza ve zevkinize kalmış. Ben evde elimde olanlarla yapmak zorundaydım zira ayrıca alışveriş yapma fırsatım yoktu hatta son anda yapmamaktan vazgeçip kendimi mutfağa gitmek için zorladım.

Hepinize afiyet olsun!



You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts