Devin 4 Aylık!

Salı, Aralık 01, 2015


Devin 4. ayına girdi! Ne çabuk geçiyor günler ve ne çabuk büyüyor Devin! Aslında bir an önce büyümesini ve aramıza katılacağı günü iple çekmiyorum değil! 2 ay sonra masada birlikte yemek yiyeceğiz! Şimdiden heyecanlıyım. Ha ha ha!

Devin'in gece uykuları çok güzeldi. Kesintisiz 6-7 saat uyurdu ve ikinci ayından itibaren ilk gündüz uykuları ki gündüz uykuları da çok iyiydi ardından da gece uykuları gitmişti. Hep bir şüphe vardı içimde bunu yazmıştım. 3. ayın sonunda şüphelerim gerçek çıktı. Devin açmış ve sütüm yetmiyormuş. Minik Devin kilo vermiş :( Artık Devin hem anne sütü hem de formül sütle besleniyor. 4. ayımızın en büyük gelişimi bu oldu. Şimdilerde kilo almaya başladı. Hatta bir haftada 523 gr almış! Anlayacağınız 1 ay geride kalan kilomuzu toparlamaya çalışıyoruz.

Devin kilo alma çabasında olduğu için başta gece de olmak üzere 2 saatte bir beslendi. Şimdilerde ise bazen 2 bazen de 3 saatte bir acıkıyor. Bu yüzden uykularımız hala kötü. Tam uyuyor 1 saate yakın uyuduktan sonra uyanıyor ve uyanması açlığından oluyor. 4 aylık olduğunu düşünürsek bu onun düzeni için kötü ve bu yüzden bir istikrar sağlayabilmiş değiliz. Doktorun dediğine göre olması gereken kiloya ulaştığında Devin'in uykuları da düzelmeye başlarmış. Bu ise 2 ayı bulabilirmiş. Devin'i emziremeyecek olduğum için üzgünüm ama en azından çözüme ulaştığımız için mutluyum.

Karnı aç olmasına  rağmen uslu bir bebekti Devin! Zaten doğduğu andan itibaren sürekli gülümseyen bir bebek. İnanılmaz tatlı ve pozitif.

Devin aktifleşmeye devam ediyor. Sürekli hareket halinde. Sırt üstünden yüz üstüne dönebiliyordu ama eli hep altında kalıyordu. Artık elini de çıkarabiliyor altından. Yüz üstüne dönmeyi o kadar çok seviyor ki! Sırt üstüne getirsek bile onu hemen yine dönüyor. Aynı zamanda sırt üstünden yüz üstüne de dönebiliyor. Yuvarlanıp duruyor işte! Ha ha ha!

Devin oyuncak ya da tv gibi görsel şeylerden daha çok insanlarla iletişimi tercih ediyor. Belinda'nın aksine yani :) Onunla konuştuğunuz zaman size karşılık veriyor o da kendi çapında bir şeyler anlatıyor.

Devin'nin diş dönemi başladı sanırım. Salyalanmaya ve bir şeyleri kemirmeye hatta bazen çok hırslı kemirmeye başladı.

Devin bebek arabasını çok seviyor. İçine yatırdığım anda gülmeye başlıyor. Rahat bir şekilde uyuyor. Eğer acıkmamış ise gazı yoksa ya da altını kirletmediyse hiç sesini çıkamıyor.

Devin masadaki yemeklere ilgi göstermeye başladı. Biz bir şeyler yerken o da heyecanlanıp ağzını açıyor ve hafifçe dudaklarını yalıyor.

Devin'in hala tam bir düzeni yok. Olmamasının en büyük sebebi beslenme saatlerindeki düzensizlik. Akşam uyku ritüellerine başladık. Fakat yatırdıktan bir kaç saat sonra yine uyanıyor. Tekrar besliyoruz ve iki saat sonra tekrar besliyoruz. Gerçi fark ediyorum da beslenme aralıkları yavaş yavaş artmaya başladı. Ben olması gereken kiloya gelene kadar o ne zaman acıkıyorsa o zaman vermeye devam edeceğim. Muhtemelen önümüzdeki ay düzeni oturmaya başlar iyice diye düşünüyorum.

Devin gündüz 3 uyku uyuyor ama uykuları çok kısa sürüyor. Bazen onu uykuya döndürebiliyorum ama genelde açlığına kalktığından uykusuda kaçmış oluyor.

Devin uyku eğitimine başlamadı. Uyku eğitimi için dinlenmiş olmam gerekiyor ama o kadar yoğun ve o kadar yorgunum ki! Uyku eğitimi verecek enerjiyi ve istikrarı kendimde bulamadığımdan başlayamıyorum ama bir an önce bu ortamı sağlayıp başlamam gerektiğini hissediyorum. Çünkü Devin uyku döngülerinde uyanıyor ve yeniden uykuya dönemiyor. Belinda bu zamanlarında odasında kendi kendine uyurdu ve geceleri de hiç uyanmazdı.

Devin'in oyuncaklarını nihayet çıkarabildim. O da oyuncaklarıyla oynuyor ve çok heyecanlanıyor ama dediğim gibi bizimle olmaktan hatta kucakta olup onu oynatmamızdan daha çok hoşlanıyor.

Devin gıdıktan öpülmeye bayılıyor! Hatta kafasını arkaya atıp, gıdığını iyice ortaya çıkarıp, gülmeye başlıyor. O kadar hoşlanıyor ki devam edelim diye kafası arkada bizi bekliyor sürekli öpelim, öpelim, öpelim diye ha ha ha!

Devin her şeye rağmen rahat bir bebek. Onunla ilk kez baş başa dışarı çıkacağım zaman girdiğim strese değmezmiş. Belinda'dan kalan bu önyargıyı üzerimden atmış oldum bende!

Devin etrafıyla çok fazla ilgili. Ağaçları seyretmekten büyük bir haz alıyor. Süs havuzlarını büyük bir mutlulukla seyrediyor.

Devin Belinda için çıldırıyor! Belinda'da ona ilgi göstermeye başladı. Onu öpüyor, sütünü içiriyor.
Devin'i biberonla beslediğimizden beri Belinda onu sevmeye başladı. Bilmiyorum onu emzirdiğim dönemlerde Devin'i iterdi ve kucağımda olmasından hiç hoşlanmazdı. Ben Devin'i Kenan'a verirdim ve hemen kendi benim kucağıma geçerdi. Fakat şimdi onu az emziriyorum ve emzirdiğim anlarda Belinda görmüyor. Sadece biberonla beslenirken görüyor ve birden bire kardeşine sevgi gösterileri yapmaya başladı.

Devin meşhur ellerini önde kavuşturma hareketini yapmaya devam ediyor. Tatlı tombiş teyzeler gibi! Ha ha ha!

Devin Belinda'nın aksine erken kalkan bir bebek değil. Sorunları olmasa fosur fosur uyuyacak. 

Kısaca Devin beslenme ve uyku düzensizleri dışında hayatından memnun bir bebek. O ikisi de zaten zamanla oturacaktır. Gaz problemi çeken bir bebek olmadı. Arada çektiği gaz sancılarını da poposuna hafif hafif vurarak çıkarabildik. Devin'nin karakteri de yavaş yavaş şekillenmeye başlıyor. Sosyal, muhabbeti seven, güleryüzlü bir bebek. Benim inancım bebeklerin karakteriyle doğması ve hiç değişmemesi yönünde. Belinda doğduğu ilk günden itibaren hiç değişmedi mesela. Hep aynı mimikler, hep aynı tavırlar... Aynı şekilde Devin'de doğduğu ilk günden beri aynı. Hiç ama hiç değişmedi. Biliyorum ki ikiside büyüyüp kocaman kızlar olduğunda da hiç ama hiç değişmeyecekler!

Sizde bebeklerin karakteriyle doğduğuna inananlardan mısınız? Doğduğu günden beri aynı kalan çocuklarınız var mı? Beni bu konuda bilgilendirin.

Herkese Sevgiler...


You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts