Belinda 3 Yaşında!

Cumartesi, Eylül 24, 2016


Herkese merhaba! Bu sene Belinda 3 yaşına giriyor ve doğum günü hazırlıklarına başlamam gerektiği dönemde ben Türkiye' den Berlin'e doğru başlayacak yolculuk serüvenimize çıkmamıştım bile.  Fakat seçimleri yapayım ve eve döner dönmez de hızlı hızlı sipariş veririm diye Belinda'ya sürekli doğum günün için nasıl bir pasta istersin diye sordum. Her seferinde değişik değişik cevap versede en sık Pony pasta duyduğum için konsept seçmiş olduk varsaydım. İnternetten her şeyi araştırdım ve Berlin'e varır varmaz siparişini vermek için kaydettim ama bir anda her şey değişti!

Yazın sonlarına doğru Belinda birden bire gezegenlere merak saldı. Aslında ilk keşfi Devin'nin doğum günündeydi. Televizyonda dünyanın görüntüsünü gördü ve bir anda merakı gezegenler, galaksi, uzaylılar, astronotlar gibi geniş bir yelpazeye yayıldı. Berlin'e varır varmaz iyice emin olmak için Belinda'ya sormaya devam ettim. Nasıl pasta istiyorsun diye . Hatta pasta fotoğrafları gösterdim. Pony dedi, uğur böceği dedi, hayvanlı pasta dedi. Yine her seferinde başka şeyler söylemeye başladı. Tam bu iş böyle olmayacak derken, odasına giden Belinda odasından koşarak geldi ve 'gezegenler! gezegen pastası!' diye bağırdı. Kenan'la birbirimize bakıp evet ya neden daha önce aklımıza gelmedi dedik. Gerçekten nasıl gezegenleri göz ardı etmişiz anlamadım :) 

Hemen pasta işini halledelim dedik ama geç kalmıştık. Bütün pastacılar doluydu. Hele bide gezegenli pastayla uğraşmak istemiyorlardı. Bir tane bulduk bizi araya sıkıştırcağını söyleyen fakat o da gezegenleri yapamayacağını sadece galaksiyi yapabileceğini söyledi. Düz bir pasta gelecekti ve süslemesi olmayacaktı. Peki nerden nasıl süs bulacaktık? 

İnternette deli gibi araştırdık. Zor bir konseptmiş bu ya :) Her yerde pony var ama gezegen yok! Çok ama çok vaktimi aldı bu konsept.


Amazonda gezegen şekerleri bulduk. İngiltereye gidecek ordan da bize gelecekti. Aşağı yukarı 15 gün vardı ve rahattık. Bende Ginger Ray Space kağıt tabak, bardak  ve peçeteleri sipariş verdim. Zar zor bulduğum gezegen t-shirtü ve H&M' den bulduğum lacivert simli eteği Belinda için aldım. Devin içinde gezegen bodysi buldum. Devin içinde H&M den etek ve parlak gri hırka aldım. Kendime de ebayden  galaksi tayt, üzerine de Primark'tan gri parlak t-shirt aldım :) Kenan' da son dakikada H&M den galaksiyi andıran lacivert t-shirtü aldı. Galaksi masa örtüsü buldum ve aynı zamanda okuldaki arkadaşları içinde hediye poşetleri hazırlayacağımızdan space poşetlerden aldım.


Kıyafetler tamamdı ama bazı şeyler kabus oldu. Gezegen lolipoplar gelmedi. Galaksi masa örtüsü ve hediye poşetleri gelmedi. Ayrıca okul arkadaşları için aldığım uzaylı canavar hediye seti de gelmedi- tamam onlar geldi ama doğum gününden bir kaç gün sonra. Fakat diğerleri hiç gelmedi -

O kadar strese girdim ki! İnternetten sipariş verme konusunda geç kalmıştık bu yüzden dışarıya çıkıp almalıydım. Ayrıca Belinda'nın okuldaki kutlaması için cupcake yapacaktım ve konseptimize uygun süslemeler bulmam gerekiyordu.  Bir şekilde hallettim ama öldüm yemin ederim. Nerde bu tarz şeyler satılır bilmediğimden bütün gün bir ileri bir geri dolanıp durdum. 

Kıyafetler tamamdı, pasta da süslemesiz yapılıyordu -hiç yoktan iyidi çünkü ben pasta yapmayı bilmiyorum- okul için cupcake malzemeleri ve hediye torbaları hazırdı. Doğum günü süslemeleri Kenan'a aitti. O da bütün Güneş sistemindeki tüm gezegenlerin büyük boy çıktısını hazırladı ve gezegenleri sırasıyla ipe dizip tavana astı. Çok güzel oldu fakat fotoğraflarda yok nedense :(  Ben doğum günü gezimiz için harika bir yer buldum. Museum für Naturkunde . Hayvanların, dinozorların ve en önemlisi gezegenlerin olduğu bir müze! Şansa bak Belinda'nın favori üçlüsüydü! Her şey iyiydi güzeldi ama pasta süslemesi yoktu!

Doğum gününden bir gün önce pastayı teslim aldık. Bende hayal kırıklığı. Simsiyah bir pasta! O şekilde önüne koyamazdım. Kenan'da gezegenlerin ufak boy çıktısını almış, kürdana yapıştırıp pastanın üzerine koyma fikrinde. Fakat o kadar komik duruyordu ki! Annemde olaydan haberdar olduğu için yanında şeker hamurlarıyla gelmiş. Olurda lazım olur diye. Ay iyikide gelmiş! Kağıt gezegenlere daha fazla dayanamadım ve tamam şeker hamurlarından bir şeyler yapacağım dedim. İnanın o güne kadar elime almışlığım yok. Gezegenleri de bilmem yani hangi renklerde nasıl diye. Fotoğraflara baka baka saat gece 2'ye kadar uğraştım. Yine özel bir güne yorgun girecektim fakat Belinda mutlu olsun istiyordum.





Belinda eve girdiği anda tavana asılmış gezegenleri görünce çok mutlu oldu. Zaten doğum günü kıyafetlerini giyerkende çok mutluydu :) Pastasını gördüğünde hemen yüzüne baktım. Hani çocuklar doğrucudur ya. Onayını alacak mıyım merak ettim :) Geçtim! Belinda beğendi ve mutluydu!










Doğum günü kutlamasının ardından hediyelerini de açan Belinda oyuncaklarını çok beğendi. Geç kalmadan evden çıkmak istesekte Belinda oyuncaklarıyla oynamak istediğinden dışarı çıkmak istemedi ilk. Fakat dinozorlara gidiyoruz dediğimizde hemen oyuncakları bıraktı ve kapıdan dışarı çıktı. Gezegenler ona sürpriz olsun istiyordum hem hala var mı gezegenler orda onuda bilmiyordum :)




Belinda'nın ilk müze deneyimiydi. Açıkçası benimde Almanya'da ilk müzeye gidişimdi! Büyük ayıp evet ama hiç vaktimiz olmadı ki!

Kapıda bizi T-Rex karşıladı. Belinda inanılmaz şaşkın bir o  kadar da mutluydu. O kadar büyüktü ki kadrajıma sığmadı bile! Devin ise uykusuna devam ediyordu. Böylece tamamen Belinda'nın özel anı olmuştu! Pardon Devin :)




Belinda atom karınca misali bir oraya bir buraya hızlı adımlarla ilerliyordu. Hayvanları görüyor ardından dinozorlara yeniden gidiyor sonra yine hayvanların yanına gidiyor. Ben de istiyorum ki gezegenleri bulalım ama bir yandan da istediği gibi gezsin istiyorum. 

Sonra bir ses duydum. Belinda koşarak yanıma geldi ve 'anne koş kocaman dünya buldum' diye bağırdı. O kadar mutluydu ki! Bende mutluydum çünkü asıl amacım gezegenleri görmesiydi. O bölümde ne kadar kaldık bilmiyorum ama epeyce uzun bir süreydi. Devin'de uyanmış o da etrafı keşfetme çabasındaydı. Onlar etraf keşfettikçe bizde annemle peşlerinden koşmaya başladık :)








Müzeyi tamamen gezemedik. Çok yorulduk ve bir dahaki sefere diyerek müzeden çıktık. Müzenin hediye dükkanından plastik dünya topu aldım. Alsında gezegenlerle ilgili kitap almak istemiştim ama bulamadım.

Herkes çok mutlu ve memnundu. Özellikle de müze gezimiz çok güzel bir detay oldu. Daha çok müzeye gitmeliyiz diyerek birbirimize söz verdik :)

Bu doğum günü konseptinde en çok kafama takılan şey cinsiyetçilikti. Pastamızı yapan pastacı bile oğlunuz diyordu. Sanıyordu ki erkek çocuk sadece gezegen ve uzay ister. Kızlar için gezegen ya da uzay desenli hiç bir şey yoktu. Hatta dinazorlu da yok ki Belinda dinozorlarında hastası. Bilmiyorum ama çoğunluk mu böyle olduğu için ya da çoğunluk mu üreticilerin isteğine uyduğu için böyle bilemiyorum. Bu konuda böyle düşünen bir tek ben miyim? Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Üretici firmalara sesleniyorum. Kız çocukları içinde uzay, gezegenler, dinazorlar, araba gibi konsept baskılar yapın. Kızlar çok sevimli ve tatlı olup erkekler maceracı olmasın :)



Herkese sonsuz sevgiler!...

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts