Bu Doktorları Ne Yapmalı Bilmem...

Pazartesi, Aralık 30, 2013

Belinda'nın sayesinde bu çocuk doktorları diplomalarını nereden aldı sorusunu sorgulamaya başladım. Gerçekten nereden aldılar bu diplomaları. Bu ülkede herşey para olmuş. Minicik bir bebeğin sağlığı üzerinden bile para koparma peşindeler ya yazıklar olsun. Zaten Acıbadem Hastanesi kadar para basmaya çalışan bir hastane görmedim. Siz çocuğunuzun sağlığı için en iyisi olsun dedikçe, bas bas paraları bize diyorlar. Basıyoruz basıyoruz parayı da karşılığında bir şey de alsak bari. Nerde... Boşuna dökülen paraların yanında bir de çocuğunuz perişan oluyor.

Kızımızın kolik durumu malum ama bu durum onun yaşam kalitesini ( uyku, beslenme, gelişim) ciddi oranda etkilemeye başlayınca bizde doktor doktor gezmeye başladık. Zaten daha bir ayını yeni doldurmuştu ki başladık doktor doktor gezmeye.

Kızımızın bir ayı dolmaya yakın eşimle kara kara aşıları yaptırmak ve yaptırmamak konusunda düşüncelere dalmışken, tam da doldurduğu gün sağlık ocağından aradılar. Dedim kesin aşı için arıyorlar ama olay başka çıktı. Alınan topuk kanı değerlerinde problem varmış ve derhal hastaneye gidip tahlil yaptırmamız, sonuçlarını da bildirmemiz gerekiyormuş.Hayda! O kadar kötü oldum ki. TSH değerleri filan deyince hemşire, allah dedim bendeki sorun kızımamı geçti! Bir yandan ben bir yandan annem bakındık internete ve başımız filan döndü. Tiroid sorunlu çocukların gelişim ve zeka yönünden geri kaldıkları yazıyordu. Apar topar hastaneye gittik. Minicik elinden kan almaya cesaret edemeyen hemşire, doğum bölümüne gönderdi bizi. Alınan kan değerleri normal çıkınca derin bir oh çektik ama o ana kadar stres ve üzüntü içerisinde perişan olduk. Hadi bu durum kapandı dedik çocuk normal sağlıklı dedik bir anda kolik, gaz durumuyla karşı karşıya kaldık. Haydi gene hastanelere gittik. Bir yandan kakası yeşile dönerken (hala yeşil), burnundan da gelmek suretiyle kusmaları başladı. Tahlil üstüne tahlil yaptırdık. Kaka ve idrar tahlilini de yaptırdıktan sonra sonuçlarımızla birlikte doktorun yanına çıktık. Doktor dışkıda kan ve lökosit var idrarda da bol lökosit dedi. Büyük bir ihtimal alerjik o yüzden sen inek sütü ve inek sütü içeren herşeyi yemeyi içmeyi kes dedi. Tamam dedik. Sonuçta minicik kızımın durumu içler acısıydı. Peynir manyağı olan ben çaresiz kestim yemeyi. Bir hafta geçti, iki hafta geçti derken durumu eskiye oranla daha iyi oldu hatta başlarda sancılar yok oldu sevindik geçti diye ama sonra tekrar başladı. Tekrar başa dönmüştük.

Aradım doktoru bahsettim durumumuzdan. Bir de günde toplam uykumuzun 5 saate indiğini söyledim. Oysaki o dönem 16-18 saat uyuması gerekiyordu! Büyük insan bile günde 5 saat uyusa yetmez. Minicik bir bebeği siz düşünün artık. Günde 5 saat uyuyup geri kalan zamanda acı içerisinde çığlık çığlığa ağladığınızı...Doktorumuz bizi Fügen Çullu Çokuğraş'a yönlendirdi. Tabi o zamanlar bu konuya çok hakim değiliz ve çocuk doktorunun halledemediği nedir diyerek  görüş almak için elimizdeki raporlarla bir kaç doktora daha soralım dedik. Demez olaydık. İşte en berbat sürecimiz o an başlamış oldu.

Sağlık ocağındaki hemşire 2. ay aşılarını yapmadı. Canlı aşı vereceğini, yeşil kakası ve ishali olan bir bebeğe yapamayacağını, bir an önce tedavi ettirmemiz gerektiğini, hatta bu zamana kadar neden beklediniz ki siz deyince, bizim doktorda mı bir gariplik var nedir diye düşündük. Hemşire hayatta yapmam, mesuliyeti üzerime almam diyordu. Annemi arayıp durumu izah ettikten sonra sonuçları ona da gönderdim ki o da bir kaç doktora sorsun. İlk doğum yaptığım hastanenin çocuk doktoruna gittik. Kadın birşeyi yok aşıları neden yapmıyorlar getirin ben yapayım dedi. O sırada eşimin gittiği doktor da aman bu çocuğu hastaneye yatırmak lazım. Yatıralım ve tahlillerini yapalım ne ise çıkaralım sorunu demiş. Kaldık ikiye iki. Devam ettik. Başka bir doktor yine önemserken diğeri yine önemsemedi. İş iyice arap saçına döndü mü şimdi. Dedik bir profesöre soralım en iyisi. Acıbadem maceramızda işte o anda başladı. Doktor aklı başında gayet iyi. Tahlillerin üzerinden zaman geçmişti biz oraya buraya koşturma telaşı içerisindeyken. Haklı olarak yenilenmesini istedi. Dedik ne gerekiyorsa yapılsın. Yapılsın ki kızım iyi olsun. Ne biçim bir hastaneyse kullandıkları eldivene bile 25 tl kesmişler. İdrar için kullanılan ince hortum 165 tl. Tabi tahlil parası da var o da bir 200 küsür lira. Bir idrar örneği be insafsızlar. Yani yatırdıkları sedyeye, kullandığımız asansöre bile para kesecekler utanmasalar ( gerçi eldivene para kestiler utanmayıp) Tabi tahlillere devam, kan tahllili, kaka tahlili derken bir baktık 2000 tl ye yakın para gitmiş. (Zaten aklımız başımıza geldi de özel sigortalandık sonra. Gerçi Acıbademe dövseler gitmem bir daha) Neyse sonuç: idrar temiz ama kakada lökosit devam ediyor. İnek sütü alerji testimizde pozitif. Daha da sıkı diyete girdik böylece. Yok bileşen yok bilmem ne derken ben bir kuru ekmek zeytine kaldım resmen. O an bu konulara o kadar dalmıştık ki bu süreç esnasında üzüntü, yorgunluk ve yetersiz beslenme sütümü baya bir azaltmıştı. Onu da tesadüfen çocuk doymayıpta sütümü sağınca fark ettim. Bir de ona üzüldüm. O kadar çok istiyordum ki anne sütünü aylarca hatta bir iki yaşına kadar alsın. Durum böyle olunca süt arttırıcı ne var ise tek tek değil bildiğiniz hepsini deli gibi tüketmeye başladım. Duyduğum ne varsa indiriyordum mideye. Ne benim sütüm arttı ne de kızımın şikayeti geçti. Üstüne bir de açlık çekiyordu. Doktorların tek dediği bekleyelim, aman şuna da bakalım. Daha neye bakacaksın, ÇOCUK AÇ!

Artık ben de onunla ağlamaya başladım. Çocuğum aç napıcam ne vericem diye düşünyor bir yandan da süt arttırmak için deli gibi çaba sarf ediyordum. Doktor bizi başka bir alana yönlendirdi. O da acıbadem doktoru. Gittik. Bir de oraya bayıldık paraları. Anlattım durumu izah ettim ve artık bir an önce çözüm istiyorum dedim. Çocuk aç, bir de kilo veriyor. Doktor bey demez mi kolonoskopi yapmalıyız! Hayatta dedim çıkınca yanından anneme ve eşime. Manyak mıyım ben. Bir de uyutcaklarmış. 5000 tl istiyorlar bir de. Soyguncu resmen bunlar. Aldığımız randevuyu hemen iptal ettik. Yine aynı hastane de dediler çocuk alerji uzmanına götürmeniz lazım. Asıl olayı anlayacak kişi o. Haydi ona da gittik. Artık hastane bizim kızı tanıdı. Çığlık çığlığa ağladığından yeri göğü inletiyordu ( Maşallah kızımızın sesi pek gür. Duyan o sesin ondan çıktığına inanamıyor. Yaşıtları mıy mıy ağlarken bizimkisi insanın elini ayağını birbirine doluyor ağlayınca) Doktor koşarak yanımıza geldi zaten. Bu çocuğa ne oluyor, nesi var diye panikle yanımızda bitti. Ona da anlattık durumu. Acile gidelim ilk dedi rahatlatalım bu çocuğu dedi. İyi dedik gittik. Bir fitil koydular. Hemşirenin dediğine göre o fitil ateşi olan çocuklara veriliyormuş genelde. Anlamadık bizimkine niye verdi doktor. Oradan çıktık. Doktor bu sefer alerji testi yapmak istedi kızımıza. Biz de bilmiyoruz daha sonra öğrenceklerimizi tabi ki yaptıralım dedik. Deri prick testi yapıldı. Meğer 2 aylık bebeğe yapılmazmış. Aldılar mı o testten de bir sürü para. Zaten test için bir soyduk çocuğu, sırtı kıpkırmızı kabar kabar. O an anladım fitil alerji yapmış. Doktor utanmadan fitil değil, varmıştır da siz görmemişsinizdir diyordu. Nasıl görmem be kadın. Deli gibi kıpkırmızı derisini nasıl fark etmem. Bu çocuğu yıkamıyor muyum ben, üzerini değiştirmiyor muyum, altını değiştirmiyor muyum. Bize ilaç filan da yazdı. Bunları kullanın bir kaç gün sonra konuşalım dedi. Aynı gün Fügen hanımdan da randevu almıştık. Acıbademden çıktık Nişantaşı'na geçtik.

Fügen hanımdan, deri testinin gereksiz olduğunu, doktorun  yazdığı ilacın dozunun da çok fazla olduğunu öğrendik. Daha sonra kendi çocuk doktorumuzdan, doktorun yaptığı fitilin dozunun 2 aylık bebek için çok olduğunu öğrenmiş olduk. Meğer tam değil yarım fitil yapılırmış; o da ateşi varsa. kadın öldürmeyi filan planlıyor heralde kızımı. O an da zaten Acıbadem'e sonsuza kadar veda ettim. Kadın utanmadan iki gün sonra arıyor da ilaçları arttırırız diyor hala...Neyse... Uzun lafın kısası hiç bir doktor bana çare sunmadı. Fügen hanım ise sıkı diyet verdi bekleyeceğiz dedi. Bekleyemem artık dedim içimden. Neredeyse iki aydır ordan oraya süründük durduk. Herşeyi denemişiz daha neyi bekleyeceğim. Üstüne üstük kızım uykularından sıçrayarak uyanıyor, uykuları 10-15 dakikayı geçemiyordu.Yine de sıkı diyetimi yaptım dediği gibi, bir hafta sonra da aradım. Sıkıntılar hafifledi ama geçmedi dedim. Daha da kötüsü sütüm iyice azaldı hatta kesilmek üzere dedim. Oldu o zaman diyeti kes dedi. Bir de kan tahlilleri yaptıracaksınız sekreterim sana yollasın dedi. Of var ya nasıl bıkmışım zaten hastanelerden ve kızımın delik deşik olmasından ama bu sefer son olsun, yaptırcam hepsini dedim kendi kendime.

O sırada açlıktan iyice deliren ve ne yaptıysam arttıramadığım sütüm sonrasında resmen ağladım. Teyzem olaya el koydu ve o an ( gecenin bir yarısı) elimizde bulunan nişasta unundan mama yaptı. Nasıl yedi onu bir görseniz. Ben zaten üzüntüden delirdim. O an karar verdim zaten. Ne kadarsa ne kadar gidip o özel alerjik mamalardan alcaktım. Öyle de yaptım. Aldım ve mamayı vermeye başladım. Anne sütünü de kestim. Dört günde abartmıyorum kızım inanılmaz değişti. Deli gibi kilo aldı, boyu uzadı (dört gün önce giydikleri dört gün sonra gelmemeye başladı o derece), gazı gitti (neredeyse tamamen)
Her ne kadar anne sütünün önemini bilsemde canı cehenneme dedim. Kızımın huzurundan mutluluğundan daha önemli değildi hiç bir şey. Ölüm orucu gibi yaptığım diyet bir işe yaramamıştı işte hatta sütüm gitti. Mama sayesinde artık sinirinden saçlarını da yolmuyordu üstelik. Sinir hastası olmuştu çocuk artık. Üç ay anne sütü alan kızım şimdi mamayla besleniyor ve inanılmaz sağlıklı, mutlu bıcır bıcır bir çocuk oldu. Gülücükler saçıyor, oyuncaklarıyla da ilgileniyor.

Rutin kontrolümüz geldiğinde doktorumuza gittik. Ben tabi başımızdan geçen her şeyi bir bir anlatıp, mamaya geçtiğimizi anlattım. Bize şikayetler gittiyse o zaman mamaya devam dedi. Ben o an mamanın pahalı olduğunu, dört gün yettiğini, karşılamayacağımızdan bahsettim. Sigortanın mamayı karşıladığını bildiğimden amacım rapor yazmasıydı doktorun. İlk, ama ne yapacaksınız işte mecbur gibi bir şeyler dedi. Bilmesem rapor yazıldığını ve o an bu konuyu açmasam yazmayacktı. O an evet sigorta karşılıyor sorun değil yazarız dedi ve yazdı.

Bu doktorların nesi var? Ben anlayamadım anlayan varsa anlatsın lütfen...


You Might Also Like

16 yorum

  1. Anlattıklarınızda kendimi buldun adeta. Sınrasında ve özeklikle ek gıdaya geçişte nelee yaşadınız çok merak ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ek gıdalara geçiş sürecini bir başlık altında yazmak istiyorum hep aklımda olan bir konu. Fakat Oooo Bedida Oooo Bedidaaa! isimli yazımda bahsettim biraz da olsa. Belinda'nın yeme sorunu kısmını okuyabilirsiniz. Yorumunuz için teşekkür ederim! :)

      Sil
    2. Mrb mamanin ismini verebilirmisiniz ayni sorunlar bizde de var biz neocate mama kullaniyoruz

      Sil
    3. Cevap yamıştım size ama nedense gitmemiş. Bizde neocate kullandık. Çok fazla bir alternatif yok zaten. Milupanın var birde maması alerjik çocuklar için hepsi bu. Söylenene göre içerikleri aynıymış. Sadece milupanınki daha pahalıydı. Neocate kullanınca sorunlar %100 düzelmiyor. Genelde bunu duyuyorum ve bizde aynı şeyi yaşamıştık. Sedece şiddeti azalıyor. Altında yatan sorun düzelmedikçe mama sadece işin dozunu düşürüyor. Merak etmeyin büyüdükçe sorunları da azalacaktır ve en sonunda da düzelecektir. İleride de alerjisi olduğu şeylerin üzerine gitmemek en mantılıksı başkada bir şey elimizden gelmiyor maalesef.

      Sil
  2. Mrb 4 buçuk aylık oğlumdada aynı sorunları yaşıyoruz kakası ishal mukuslu ve yeşil kötü kokulu diyette yaptım ama düzelme olmadı dün neocate mamaya başladık ama tadından dolayı içmekte çok zorlanıyor siz hangi mamayı kullanıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zehra Hanım. Bizde neocate mama kullandık. Alışması için vanilya ekstresi kullanmıştım. Sütününün içine damlattım bir kaç damla. Sonra tek damlaya düşürüp en sonunda da tamamen damlatmayı bırakmıştım. Sizde bu şekilde deneyebilirsiniz. Neocatin tadına hiç baktınız mı bilmiyorum ama ben bakmıştım ve kusmamak için kendimi zor tutmuştum. Belinda bir kaç vanilyalı sütü denememizden sonra süte alıştı ve 1.5 yaşına kadar neocate içti. 2 yaşına kadarda Keçi sütünden yapılmış formül sütle devam etti. Şimdi 2.5 yaşında ve 2 yaş ve üstü için üretilmiş formül süt ve keçi sütü içiyor. Merak etmeyin bir şekilde alışacaktır. Alerjiside geçecektir...

      Sil
  3. Merhaba cidden okuyunca dehsete düştüm cok zor gunler gecirmissinz.më nutlu ki atlatabilmissiniz yazinizi okurken birsey dikkatimi cekti bebeginizin birn cok iyi gelistigini yazmissiniz bahsettiğiniz neocate mama sadece inek sütüne alerjisi olan ve kolik bebekler için mi kullanılıyor ? Vede bu mama mi sigortanin karşıladığı şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba size de :) Aynen. cok ama cok zor gunlerdi. En basinda mudahele edilseydi bir cok sey farkli gelisebilidi ama olmadi. Neocate alerjik bebekler icin uretilmis bir mama. Sadece inek sutune karsi degil. Tibbi mama olarak geciyor aslinda ilac. Kizimin basta sorunlari gecmisti ama daha sonra devam etti. Fakat hic bir zaman eskisi kadar siddetli olmadi. Tabi buyuyor olmasi da buna etkendi diye dusunuyorum. Sigorta karsiliyor neocati ve milupanin tibbi mamasini fakat dogustan problemli ise. Dogustan degil ise belli bir kismini karsiliyor. Rapor yazdirirken bu detaya dikkat etmek gerekiyor.

      Sil
  4. Funda hanım merhabalar, cok gecmis olsun oncelikle. Ayni yollardan gectigimiz icin sizi cok iyi anliyorum. Buyuk oglumda neocate ile durumu toparlamistik ama simdi 2 aylik bebegim de ayni sorunu yasiyor. Laktazm damla veriyoruz emzirmeden once size hic onerilmemis miydi bu damla(enzim) bir de bebegim biberon kabul etmiyor mama veremiyorum yalnizca diyet umarim ise yarar. Farkli onerileriniz olursa dinlemek isterim. Selamlar sevgiler: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Öncelikle çok tesekkur ederim. Belinda 16 aylık olduğunda tamamen sorunu geçti ve o günden beri hiç bir sorunu da olmadı. O damlayı doktor bize vermişti fakat Belinda'nın durumunda herhangi bir değişiklik olmamıştı. Belinda'nın durumu biraz karışıktı. Sadece inek sütüne değil bir kaç şeye daha alerjisi vardı. En azından yaşadığımız tecrübelerden bu sonucu çıkarmıştık. Öneri istediğiniz için damlanın size pek bir yararı dokunmamış olduğunu anlıyorum. Doğru mu? Biz neocate mama - gastrotuss baby - sab simplex kullanmıştık. Benim diyetim de hiç bir işe yaramamıştı. Çok şiddetli değil ise devam edin emzirmeye bence. Büyüdükçe sorunları daha azalıyor çünkü. Biberon konusunda ise farklı biberonları denediniz mi? Özellikle geniş ağızlı ya da dar ağızlı biberonları denemenizi öneririm. Anne sütünü olabildiğince alsın isterim bebeğinizin ve umarım sizde diyet işe yarar. Ben emzirmeye devam edemedim diye çok ama çok üzülüp ağlamıştım. Fakat o kadar çok acı çekiyordu ki. Daha fazla zorlamamam gerektiğini anlamıştım. Gerçekten çok zor ve kafa karıştırıcı bir durum. Bebeğiniz için her şeyi yapmak istediğiniz ama ne yapacağınızı da bilemediğiniz çaresiz hissettiğiniz bir durum. Sab simplex baya rahatlatıyordu Belinda'yı. Bunu çok net hatırlıyorum. Bir de bir ilaç var. Colic calm. Biz kullanmadık. İlacı keşfettiğimizde ve getirtmek istediğimizde Belinda büyümüş dertleride baya azalmıştı. Eğer imkanınız var ise ilacı yurt dışından getirtebiliyorsanız internetten bir araştırın derim ben. Youtube'ta videoları var. Baya etkili bir ilaç. Umarım tez zamanda dertlerinden arınır ve sağlığına kavuşur bebeğiniz. İyi akşamlar diliyorum ve güzel haberlerinizi bekliyorum :)

      Sil
  5. merhabalar bizde de aynı sıkıntılar yasandi bebegim 4 aylik 1 ayliktan bu yana bu sıkıntıyı yasiyoruz mukuslu koyu yesil kanli kakalarimiz hala devam ediyor.deri testinde hicbirsey cikmadi (2 kez yapildi)kan testinde havuc ve findik poleni dediler ama bir kere daha yapildiginda hepsi negatif cikti.gaitaa gizli kan pozitif (zaten gozlede goruluyor) bol lokosit goruldu.coklu gida alerjisi denildi ama henuz kapsamli bulunamadi deneme yanilmayla anliyorum.10 gun mama takviyesi verildi gibde 3 ogun geri kalan anne sutu aptamil in coklu gida alerjisi icin olanindan.anne sutunu kesmekten yana degil doktorda benim gb ama durum defismedi 3 gun sonra tekrar gidecegiz.profa kalsa anne sutunu hemen kesecekti raporu yazmasi icin bizi cocuk gastrosuna yonlendirdi ama o hemen yazmak yerine bunu denemeyi istedi.muhtemelen profun dedigine gelecek :( hicbirsey tuketmiyorum sut urunleri havuc findik ceviz vb kuru yemisler balik kirmizi et tavuk yumurta ama sonuc ayni mamayi istemiyor pekmezlerle denedim vanilya surubuyla denedim almak istemiyor 10 ccbelki o da zorla.kilosuda cok iyi suan 7.200 du en son acaba diyorum anne sutunu kesmesem inat etsem bu bebegime zarar verir mi verirsede ne gb bir zarari olur.son zamanlarda da baska bir hastaligimi var acaba diyorum mukuslu kaka kusma bunlarin baska hastaliklarda oldugu soyleniyor bir de o korku sardi beni bakalim doktor ne diyecek.doktorlarda emin konusmayinca onlara da inancim yok of off allah yardimcimiz olsun.ek gidalar bizim icin apayri bir seruven olacak cocuguma ne vercem ne yedircem bilmiyorum 6 aydan once baslamayacgim ama surda ne kaldi ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, oncelikle sunu soylemek isterim. Konunun uzmani degilim ve bir doktor edasiyla size bir sey diyemem ve yonlendiremem. Bizim yasadiklarimiz dogrultusunda tecrubelerimizi anlatabilirim ve bu surec icerinde ogrendigim bazi bilgileri size aktarabilirim. Bebeginiz alrjik mi yoksa baska bir derdi mi var bunu bilemem.

      Oncelikle 3 yasindan kucuk bebeklerde deri testi yapilmazmis. Alerji testi de dogru sonuc vermezmis. 3 yasina kadar bagisik sistemleri gelisme halinda oldugu icin dogru sonucu alamzmissin. Sadece kanda Ug gibi ( su an tam hatirlayamadim) sut ya da colyaka bakilan bir test var onlar disinda baska alerji testi yapilmasi gerekmiyor. Belindaya da yapmislardi ve hic bir sonuc alamadigimiz gibi kizim delik desik olmus aci cekmek disinda baska bir tecrubemiz olmamisti.

      Anne sutune gelirsek. Tabiki de anne sutu cok degerli ve anne sutunun alerjik bebeklerde daha iyi oldugu soyleniyor. Bunu bilemem ne kadar dogru ama tecrubelerimize gore bizde tam tersi oldu. Belinda yi ilk 3 ay emzirdim ve bu donem icerisinde neredeyse tum gidalari yemegi kestim. Ne denediysek sikayetlerinde bir azalma olmadi. Sadece sut ve sut urunlerini kestigimde biraz bir degisim olmustu fakat dedigim gibi azdi. Anne sutunu kestim. Cok uzuldum cok agladim ama bebegimin sagligi benim icin daha onemliydi. Anne sutunu kesip Neocate mamaya gectik. Kizimin sikayetleri tamamen yok oldu diyemem ama en azindan uykulari duzelmeye (acidan uyuyamiyor her 15 dk bir uyaniyordu) ve oyuncaklariyla oynamaya baslamisti. Bu yuzden anne sutunu kestim diye cok fazla uzulmedim hatta dogru bir karar oldugunu dusundum.

      Bir digeri sutun icine pekmez koydum demissiniz. Asla ve asla sekerli bir sey karistirmayin. Bebeklerin karaciger gelisimi tamamlanmadigi icin 1 yasina kadar seker ve tuz kullanilmaz. Sekerli hic bir sey vermeyin. vanilya ile bir kac gun denemeye calisip icmeye basladiginda vanilyayi eklemeyi kesersiniz. Bu asamada islarli olmaniz lazim. Cok fazla kisa sure icerinde fakli farkli denemeler yaparsaniz pek olumlu sonuc alamayabilirsiniz.
      Ek gida sureci apayri bir konu. Su an bunu dusunmeyin derim ben. Su an yapmaniz gereken bebeginizin sorununu bulmak ve tedaviye baslayabilmek. Benimde en buyuk derdim bebegime ne yedirecegimdi fakat oyle ya da boyle zaman icerisinde bagisiklik sistemleri gelistikce ve alerjisi olan seyleri bebeginizden uzak tuttukca iyilesme sureci daha hizli oluyor. Bunu deneye yanila daha iyi ogreniyorsunuz Belli bir yasa gelince zaten alerji testleri yaptirarak daha kesin sonuclara ulasabiliyorsunuz.

      Alerji sanilanin aksine cok ciddi bir durumdur. Bende alerjik oldugum icin bunu cok iyi biliyorum. Onune gecilmez ya da alejiye yol acan yiyeceklere ya da seylere magruz kadik a daha ciddi sorunlara neden olabiliyor. Astim bunlardan biri mesela. Geniz eti buyumesi de. Ki bir cok rahatsizlik var internetten arastirabilir ya da doktorunuza sorabilirsiniz.
      Umarim bir an once sorunu bulur ve ona gore bir tedavi surecine girersiniz. Doktor bu asamada cok onemli. Belinda da neler oldugunu tam olarak bize soylendiginde Belinda 4.5 aylikti. 6 aya kadar ilac tedavisi uygulandi 6. Ayina girdikten sonra tum ilaclar kesildi( neocate haric) ek gidalara 6.5 aylikken basadik. Hic acele etmeden tum besinleri tek tek denedik. Buna da mecburduk. Hep yasitlari yemege gecti biz hala tek tek besin deniyoruz diye uzuluyordum ama inanin uzulmeye degmiyor. Hangisi onun icin saglikli ise oyle devam etmeli. Inek sutu yerine keci sutu icirdik. Alternatifler bulduk. Simdi 3.5 yasinda ve kapsamli bir alerji testi yaptiracagiz yakinda. Herseyden emin olmak icin. Bazen gorunur sekilde ilerlemiyor farkinda olmuyor insan. Etrafimda bir kac alerjik bebekli tanigim vardi. Dikkat edenlerin bebekleri toparlandi etmeyenlerin az az yesin alissin diyenlerin bebekleri su an ciddi hastaliklarla bogusuyor. Eminim ki sizde dikkat edenlerdensiniz ve bu yuzden bebeginiz tez zamanda iyilesecektir.

      Sil
  6. merhaba, benim oğlumda da süt proteini alerjisi var ve oğlum 2 yaşına gelene kadar tespit edilemediğinden tedaviye çok geç başladık. O zamana kadar 5 doktor gördük, tepkimiz bağırsakta değil ciltte idi, hepsi cildi hassas dedi kremler verdi geçti, ki yüzü kıpkırmızı idi 1 aylıkkken bile. 2 yaşında kan testinde 2. derece süt proteini alerjisi tespit edildi, ben şüphelendiğimden katı diyet yapamasam da tespit edilene kadar pek süte maruz bırakmadım ( yani krem peynir dokunmadığından yiyor ama süt içince kaşındığından vermiyorduk, bazı besinlerin içinde de süte tepki çok vermediğinden yiyordu)....2 yaşında alerjisi tespit edilince çocuk doktorumuz diyet verdi, süt ürünlerini kestik, 5 ay diyet yaptık, ancak sıkıntı şu ki diyet sonrası bizim tepkiler azalacağına arttı....önceden krem peynirin dokunmadığı çocuğum geçen gün kutusunu tuttu diye kızarıp kaşınmaya başladı, minicik bir peynir parçasından anafilaksi geçirdi...bunların üzerine doktor fırınlanmış sütle diyeti açalım dedi ve evde deneme yaptırdı, fırınlanmış süt içeren keke tepki vermese de sütlaca ciddi tepki verdi....kısaca şu an kafayı yemek üzereyim, oğlum oldu 30 aylık bizim tepkilerimiz artıyor...doktor az az pişmiş besinlerin içinde verin diyor ama ben tamamen mi kessem diye emin olamıyorum....eğer iyileşme sürecini sekteye uğratacaksa tamamen kesmeye de razıyım...az az vermek ne kadar doğru bu süreçte doktorlarınız sizi nasıl yönlendirmişti ? bir doktora daha göstereceğim ama inanın artık kime neye inanacağımı da şaşırdım

    YanıtlaSil
  7. merhaba, benim oğlumda da süt proteini alerjisi var ve oğlum 2 yaşına geelne kadar tespit edilemediğinden tedaviye çok geç başladık. O zamana kadar 5 doktor gördük, tepkimiz bağırsakta değil ciltte idi, hepsi cildi hassas dedi geçti, ki yüzü kıpkırmızı idi 1 aylıkkken bile. 2 yaşında kan testinde 2. derece süt proteini alerjisi tespit edildi, ben şüphelendiğimden katı diyet yapamasam da tespit edilene kadar pek süte maruz bırakmadım ( yani krem peynir dokunmadığından yiyor ama süt içince kaşındığından vermiyorduk, bazı besinlerin içinde de süte tepki çok vermediğinden yiyordu)....2 yaşında alerjisi tespit edilince çocuk doktorumuz diyet verdi, süt ürünlerini kestik, 5 ay diyet yaptık, ancak sıkıntı şu ki diyet sonrası bizim tepkiler azalacağına arttı....önceden krem peynirin dokunmadığı çocuğum geçen gün kutusunu tuttu diye kızarıp kaşınmaya başladı, minicik bir peynir parçasından anafilaksi geçirdi...bunların üzerine doktor fırınlanmış sütle diyeti açalım dedi ve evde deneme yaptırdı, fırınlanmış süt içeren keke tepki vermese de sütlaca ciddi tepki verdi....kısaca şu an kafayı yemek üzereyim, oğlum oldu 30 aylık bizim tepkilerimiz artıyor...doktor az az pişmiş besinlerin içinde verin diyor ama ben tamamen mi kessem diye emin olamıyorum....eğer iyileşme sürecini sekteye uğratacaksa tamamen kesmeye de razıyım...az az vermek ne kadar doğru bu süreçte doktorlarınız sizi nasıl yönlendirmişti ? bir doktora daha göstereceğim ama inanın artık kime neye inanacağımı da şaşırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, oncelikle size cok buyuk gecmis olsun demek istiyorum. Gercekten cok karmasik ve zor zamanlar. Her agizdan farkli bir sey cikinca ve konu hakkinda cok fazla bilgi olmayinca durum daha da karisiyor. Belinda'nin doktoru ek gidalara gectigimiz zaman (6.5 aylikti) dokunan besinleri kesip bir kac ay sonra yeniden denememiz gerektigini soylemisti. Bu ufak olmasindan kaynaklaniyordu.ilk 3 sene hizli gelistiklerinden ve bagisiklik sistemleri surekli gelistiginden tekrar tekrar belli araliklarla sorunlu gidalari denemistik. Fakat en siddetli alerjik belirti gosterdigi sutu 2 yasina kadar hic denemedim. Bu benim kisisel tercihimdi. Doktorumuz ise bu durumu onayliyordu. Yani denemek zorunda degildik. Ben bu konuda hassasim cunku bende alerjik biriyim ve alerjik bir aileden geliyorum. Aslinda cokta yabancilik cekmiyorum. Belinda'nin durumu kesinlestiginde kendime ne uyguluyorsam nasil bir yol ciziyorsam onu uyguladim aslinda. Alerjik seyler denendiginde uzerine gidildiginde inanin iyiye degil aksine daha kotuye gidiyor. Benim alerjik durumum cildimde beliriyor. Kabariyorum kizariyorum kasiniyorum vs. Alerjisi oldugum seyleri devam edersem de az da olsa kotulesiyorum ve tum vucudumu kaplamaya basliyor. Soyle soyleyeyim. Bir ara bala karsi alerjim belirdi. Daha once bala karsi alerjim yoktu. Kestim bali. Bir kac ay sonra denedim gecti mi diye. Gecmemisti. Kestim. Yeniden denedim ama daha uzun bir aradan sonra( 6 ay). Gecmemisti. Kestim ve bir kac yil hic bal ya da balli bir sey yemedim. Bir kac yilin sonunda icinde bal olan su findik fistikli barlardan dendigimde hic bir sorun yasamadim ve hala daha yasamiyorum. Fakat balla alakali sorunum oldugunu bildigimden bali genelde tercih etmiyorum yani ustune gitmiyorum. Biliyorum ki ustune gidersem daha kotu olacak. Gunese karsi alerjim basladiginda yine ayni yolu izledim. İki yil gunese cikmadim ve yuksek faktorlu gunes koruyucu kullandim vucudumu hep guneste kapadim. 2.5 yilin sonunda eskisi gibi artik gunese cikabiliyorum ve hic bir sorun yasamiyorum ama asla guneslenmiyorum. Kucuk cocuklarin bagisiklik sistemleri gelistiginden belki ilerde sorunu azalir ya da tamamen yok olur bilemem fakat alerjisi yogun olan bir seyi israrla sik araliklarla denemenin bir faydasi olacagini dusunmuyorum. Belki baska bir doktora gorunmeyi baska bir doktordan oneri almayi deneyebilirsiniz. Umarim sorunlariniz bir an once yok olur. Merak etmeyin sut o kadar da onemli bir dey degil. İnek sutu yerine keci sutu deneyebilirsiniz. Belinda keci sutuyle ilgili hic bir sorun yasamamisti mesela. Keci peyniri keci sutu oyle besledim onu. Krem peyniri de vermeyin bence. Keci yogurdu verebilirsiniz. Mesela. Bence keci urunlerini deneyin eger sorun yasamazdaniz devam edersiniz.

      Sil
  8. Fügen hoca iyi bir hoca benim kızımda kronik kabızdı kilo alamıyor ve zayıflıyordu günden güne artık mağazalarda teyzeler bu çocugu yedirmiyormusun diyordu ve çektiği sancı ağrı cabası bende ağlardım onunla şükür hocamız sayesinde geçti

    YanıtlaSil

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts