Anneme Gittim Geldim

Cumartesi, Nisan 26, 2014




8'inden 26'sına... Evet yine çok uzun bir aralık oldu biliyorum. Tam bir düzen oturtturma peşinde iken planlanmayan bazı şeyler yüzünden hiç bir şey yazamadım. Dün yazmak isterken Belinda'nın huysuzluğu tutunca yine hiç bir şey yazamadım. Şimdi oturup bilgisayarın başına yazmak isterken Kenan'ın bilgisayarda işi çıkınca telefondan yazmaya karar verdim. Hem zor, hem de fotoğraf koyamıyorum ( üzgünüm ). Neyse, her yazıma sonradan eklemeyi düşünüyorum zaten. Böyle kuru kuru bir yazı oluyor içime sinmiyor.

Geçen 18 gün boyunca neler oldu? Neler olmadı ki!



Belinda'nın ek gıda serüveni tam bir kabus oldu. Alerjen durumunu göze alırken aynı zamanda reflusu olduğunu unuttuk. Halbuki çok büyük bir derdimiz bu. Ne versek problem oldu. Gerçi çokta bir şey veremedik. Şu an 7 aylık oldu fakat sorunsuz olan iki gıdamız var.

Ayın 11'inde annemlere geçtik. Aslında haftasonu kalmak için geçmiştik fakat planlar bir anda değişti.  Biliyorsunuz ki hamilelik döneminde tiroidimde nodül bulunmuştu. Hamilelikte mi oldu yoksa hamilelikte mi farkedildi bilmiyoruz ama en son kontrolümden bu yana uzun bir süre geçtiği için hastaneye gittim. Tsh değerlerim normal çıktı ve ilacıma aynen devam kararı alındı fakat doktorum biopsinin zamanının geldiğini söyledi. Üzerinden 1 yıl geçmiş deyince inanamadım! Tabi istemeye istemeye aldım randevu. Öncesinde ise nodülüme ultrasonla baktılar. Boyutları ölçüldü, biçildi. Geçen 1 yıl içerisinde büyümemiş, hemen hemen aynı kalmış. Bu iyi bir şeydi. Bu arada bütün doktorlar hep bir ağızdan ameliyat olman lazım, olda kurtul diyorlardı. Ben tabi istemiyorum. Hem anesteziye karşı alerjim olduğundan hem de kesilen biçilen herşeyin eskisi gibi olmayacağını bildiğimden. Herşey biopsi sonucunda belli olacaktı. Neyseki bu sefer doktorum doğru yerden giriş yaparak ilk seferki zorluğu çektirmeden bana biopsi işini bitirdi. Sonuç eskisinden daha iyi çıktı! Tam emin olmak için cerrahlada görüştükten sonra ameliyat olmam için hiç bir sebep bulunmadı ve ben haliyle çok mutlu oldum! Fakat başka bir haberle moralim bozuldu. Özellikle son zamanlarda artan tatlı krizlerim, hızlı kilo alışım ve açıktığım zaman ise sinirli olup yemeğe adeta saldırışım bana hiç normal gelmiyordu. Şekerle alakalı bir şey olduğundan şüphe edip, doktoruma test yapılmasını istediğimi söyledim. Sonuçlarımda insülin direncim yüksek çıktı. Nedir bu insülün direnci diye sorarsanız buradan  okuyabilirsiniz.

Bir de Belinda'nın harmanlanmış, neyin neden olduğunu çözemediğim, kafa karışıklığından öldüğüm, inanılmaz yorucu olan bir 1buçuk hafta geçirdim. Gerçi hala devam ediyor. Mesela dün akşam saatlerinde ağlama krizi geçirdi. Yemek saati geldiğinde acıkmış bir şekilde biborununa yönelip içip dururken birden biborununu itip oturma pozisyonuna geçip bana sarılmaya başladı. Ardından biberonu gördüğü anda çığlık atarak ağlamaya başladı. Anlamadım bir türlü ne olduğunu. Sonra yatağına yatmak istemedi, odasında da durmak istemedi. Oysaki uykusu vardı ve hiç böyle davranmazdı. Haliyle odadan dışarı çıkarıp onu sakinleştirip bir süre sonra tekrar yatırmayı denedim. Gece yine uyandı. Yine diyorum çünkü son zamanlarda geceleri uyanmaya başladı. İlk düşüncem ek gıdalar oldu. Çünkü ek gıdalar yüzünden hem kabızlık durumu yaşadık, hem de reflu ve gaz sorunu. İkinci düşüncem diş. Emin değilim ama sanırım diş çıkarma sürecinde. 7 aylık olduğunu düşünürsek olma ihtimali yüksek. Bir türlü bakamıyorum diş etlerine. Ya izin vermiyor ya da dilini getiriyor öne. Yine anlayamadığım bir şey var ki Belinda ya hasta oldu ya da diş çıkaran bebeklerde görülebilen nezle durumunu yaşıyor. Burnu sürekli akıyor. Gerçi hapşırıyorda. Baş bölgesi sanki sıcaktı bugüne kadar ama ateşini ölçtüğümde değerler normal çıkıyordu. Uykusunda öksürüyor ama bu öksürme sanki tükürük birikmesinden meydana gelen, hani o anda refleks olarak öksürürsünüz ya sanki onun gibi. Anlamadım onu da. Ağız çevresinde, kafasının arkasında ayrıca kulak arkaları kırmızı ve sivilceliydi fakat bügün farkettim ki yok olmuşlar. Üçüncü düşüncem ise açlık. Ek gıdalardaki kötü gidişat yüzünden inanılmaz az besin almaya başladık. Gece uyanmaları olmazdı fakat geceleri uyanmaya başladı ve ona formül süt hazırlayıp veriyoruz. Normalde uyansa bile hemen uykuya geri dönerdi. Bazen emziğini bulamamış olurdu ve emziğini verdiğimizde hemen uykuya geri dönerdi. Bazende ters dönmüş olurdu çevirirdik uykuya dönerdi fakat son zamanlarda bunların hiç biri işe yaramayınca ve az da olsa sütünü içip uykuya dalınca, açlıktan olduğunu düşündürttü bana. Dördüncü ve son düşüncem ise hepsi. Hem ek gıda eksikliğinden ötürü açlık, hem sindirim sistemi sorunu, hem diş...Bilemiyorum ama bazı günler o kadar kötü oluyor ki ilk dört aydaki hali gözümün önüne geliyor. Neyseki çok uzun sürmüyor. Ah o dört ay kabustu zaten!

Bütün bu kafa karışıklığımın pazartesi günü daha netleşiceğini düşünüyorum çünkü Belinda'nın 7. ay  kontrolü var. Bakalım doktorumuz ne diyecek. O süreç geçsin bu süreç geçsin derken benim minik kuşum 7 aylık oldu bile ve ne o ne de biz şöyle anlarımızın tadına vararak geçiremedik bunca zamanı. Beterin beteri var diye düşünerek bu da geçecek diye beklemedeyim. Şimdiki hedef zamanımız 8. Ay zira bu dönemden sonra reflu sorunu azalmaya başlıyormuş.

Bir başka yazımda hem alerjen hem de reflusu olan bebeklerin ek gıda konusunu ele alacağım. 3-6 ay dönemi için gerçekten gerekli mi yazımı unutmadım. Taslak halinde onuda bir yandan hazırlıyorum ve bitince yayınlayacağım. Takipte kalın! Herkese iyi geceler!

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts