Belinda Diş Çıkarıyor!

Salı, Nisan 29, 2014



Doktor kontrolümüze gittik ve Belinda'nın dişi çıkıyor! Sağ alt taraftaki dişi ilk tırtık tırtık elime geliyordu. Bugün ise diş jeli süreyim derken parmağımı ısırdı ve jilet gibiydi baya bir acıttı elimi. Anlamadığım şey ise bakıyorum bakıyorum ama diş göremiyorum sadece elimle hissediyorum. Son günlerde  daha keyifliydi fakat bugün Belinda yine huysuzlanmaya başladı. Soldaki dişte patlayacak galiba ve beni yorucu bir hafta daha bekliyor yine!

Doktor kontrolümüzde ise biraz hayal kırıklığı yaşadım. En son gittiğimizin üzerinden 38 gün geçmiş olmasına rağmen kilo alan Belinda'nın boyu sadece 1 cm uzamış. Genelde 2-4 cm arası uzardı boyu ve 1 cm bana çok az geldi. Gerçi doktorumuza da az geldi. Ek gıdalar hakkında da konuştuk. Ne kadar kötü gittiğimizi anlattım kendisine. Bize o kadar az yemesine rağmen bu kadar gelişim göstermesi iyi bile dedi. Boyu içinde ek gıda eksikliğine bağladı. Fakat dişten midir bilmiyorum ama ek gıdaları yemek istemiyor. Yok aslında sorunumuz arapsaçı gibi. Şöyle anlatayım. Belinda hala süt ağırlıklı besleniyor günde 700 - 900 arası süt içiyor. Ek gıda ise  günde 50 - 120 gr alıyor. Bazen daha da az olabiliyor. Onu asla zorlamıyorum ve ne kadar yiyeceğine ve ne kadar içeceğine kendisi karar veriyor. Zaten aldığı kilolarla yeteri kadar beslendiği ortaya çıkıyor. Tabi bu süt için gerekli ek gıda için değil.

Ek gıdaların tattırmak amaçlı ayrıca herhangi bir alerji durumu ya da tolere edip etmeğine bakmamız için başlarda azar azar başlayarak sonra yavaş yavaş çoğaltarak sütten kesme yoluna gitmemiz gerektiğini biliyorum. Fakat sütünü verip aradan bir saat geçtikten sonra ek gıdasını vermek istediğim zaman Belinda'nın uykusu gelmiş oluyor. Bilmiyorum neden ama çok az uyanık kalıyor. Öğlen verdiğim ek gıda zamanında da aynısı oluyor. Gözlerini ovuşturup ağlamaya başlıyor. Akşam ek gıda zamanında ise yine uykulu oluyor fakat yemeğini yese de yemese de hiç bir şekilde uyumuyor. Az bir şey yedirip yatırayım istiyorum. Genelde yemeğini hep bitiriyor fakat bir öğünü 50 gr. mı geçmiyor. Haliyle uykuya yattığından 1 ya da 1:30 saat sonra ( sütünü içtikten 2 saat maksimim 3 saat  sonra -ki o sırada açlıktan çıldırmış oluyor- acıkıyor ) açlığına uyanıyor. Çok uykusu olsa dahi gündüz uyanınca bir daha uykuya dönmesi imkansız oluyor. Yorgunluk baş gösteriyor ve bu durum kısır döngü halinde devam ediyor.  Şimdi  yeni bir beslenme planı çıkarmaya çalışıyorum. Ne yapsam ne zaman ne versem diye. Bu büyük problem çünkü en son gece sütünden sonra acıkmayan kızım sabaha karşı saat 1-3 arası açlığına uyanmaya başladı. Alışkanlık kazanmadan  acil bu sorunu çözmem lazım fakat çok çaresizim. Elimde o kadar az meyve ve sebze var ki! Çorba yapayım desem elimde hiç bir malzeme yok. Karıştırıp şöyle iki üç malzemeli yemek yapamıyorum ona. Neyseki yarın yeni bir sebzeye geçicem. Daha önce problem yaşadığımız bir sebzeydi ve yeniden denemeye karar verdim. Ah bu süreç ne kadar zormuş böyle. Alerji, gaz , reflu...İnsan ne vereceğini şaşırıyor. Şöyle verdim hiç birşey olmadı diyemiyorum. Bir şekilde daha iyi olacağımıza inanıyorum. Diş çıkarma sürecininde bir an önce geçmesini diliyorum çünkü ek gıda konusunda baya kafa karışıklığı yaratıyor bende. Bakalım bu ay sonuna kadar sorunu tam olarak çözmüş olacak mıyım. Gerekenleri yapmaya çalışıp, bekleyip göreceğiz.

Şimdilik herkese iyi geceler! Çamaşırları asıp uyumam lazım! Peh!..



Aklımda besin alerjisi ve reflu problemi olan bebekler için kendi yaşadığım problemleri, besinler hakkında bilgi ve tarif, saklama vb. konularda hazırlamak istediğim videolu yazılar var. Ne zaman başlarım bilmiyorum ama şundan eminim ki diş huzursuzlukları geçene kadar olamayacak gibi duruyor.


You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts