Paskalya Bayramına Özel Çikolatalı Cupcake Tarifi!

Cuma, Nisan 14, 2017



Kısa ama uzun araba yolculuğu içeren tatilimizin hemen ardından cupcakelerimi yapıp nihayet sizinle paylaşma fırsatı bulabildim. Uzun zaman önce paskalya bayramı için aldığım cupcake setim bir kaç malzeme eksikliğinden dolayı bir köşede duruyordu. Neyseki tatilimiz sırasında sokakta dolaşırken fark ettiğim cupcake malzemeleri satan dükkan sayesinde tüm eksiklerimi tamamlamış oldum.
 İşte lezzetli mi lezzetli cupcake tarifim!

Çikolatalı Cupcake 



Malzemeler

1 1/2  bardak         (375 ml)   ağartırmamış un
1 1/2  çaykaşığı     (7.5 ml)    kabartma tozu
1/2     çaykaşığı     (2.5 ml)    karbonat
1/4     çaykaşığı      (1 ml)      tuz
1        bardak          (250 ml)   şeker
3/4     bardak          (180 ml)   kakao
3/4     bardak          (180 ml)   sebze yağı
2        yumurta
1        çaykaşığı       (5ml)       vanilya ekstresi
1        bardak           (250ml)    süt

Hazırlanışı

Bir kabın içerisinde unu, kabartma tozunu, karbonatı ve tuzu iyice karıştırın. 
Başka bir kabın içerisinde şeker ve kakaoyu karıştırın. Ardından sebze yağını, yumurtaları ve vanilyayı ekleyerek elektrikli mikserin en yüksek hızında çırpın. İyice karıştıktan sonra mikseri düşük hıza getirip kuru karışımınızı ve sütü birbiri ardınca ekleyin. Karışımı cupcake kalıplarınıza döküp önceden 180 derece ısıtılmış fırınınıza yerleştirin. Kürdanı batırdığınızda kürdan temiz kalıyorsa cupcakeleriniz pişmiş demektir! :) 


Ben şirin mi şirin Meri Meri cupcake setini kullandım. 




Cupcake Kreması (Buttercream)


Cupcake kremasını hazır aldım. Fun Cakes marka hazır buttercream gerçekten çok lezzetliydi. Su ve toz karışımı çırpıp 1 saat beklettikten sonra içine katı yağ koyup el blendırı ile çırpıyorsunuz. İsterseniz hemen isterseniz renklendirici ilave edip cupcakelerinizi süsleyebiliyorsunuz. 



Wilton marka jel renklendirici ilk kez denedim ve çok memnun kaldım. Belinda'nın doğum günü için kullandığım sıvı renklendiriciler kremamı çok sulandırmıştı ve ne kadar dolapta tutarsam tutayım eriyip yeniden sıvı hale geliyordu. Ayrıca istediğim rengi bir türlü elde edememiştim. Jel renklendirici de ise bir damla kullanarak istediğiniz rengi tutturuyor kremayı sulandırmıyorsunuz. Ben limon sarısı rengini kullandım. 

Hem cupcake im hem de buttercreme mim çok lezzetli oldu. O kadar hızlı bir şekilde tüketildi ki! :)







Bu tarifi denerseniz eğer yorumlar kısmında fikirlerinizi paylaşmayı unutmayın. 

Afiyet olsun! :)

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts