Doktora Gittik Geldik

Çarşamba, Ocak 08, 2014

Bugün Belinda'nın doktor kontrolü vardı. Mamaya geçtiğimiz günden bu yana sıkıntıları yok olmuştu. Sadece 20-40 dakika süren gündüz uykuları vardı. Buna rağmen çok mutluyduk eşimle. Kolik durumu yok oldu ya uykularını da bir şekilde düzene sokarız dedik. Fakat birden bire ( mamaya başladıktan 3 hafta kadar sonra ) sancıları yine başladı. Bacaklarını karnıma doğru çekiyor, mamasını içerken eskiden olduğu gibi iki büklüm oluyor, sırtını yay gibi yapıp bacaklarını geriyor ayrıca kusuyordu. Geceleri iki saatte bir kalkıyor ve mama istiyordu, sürekli ağlıyor ağlıyordu. Hayda dedim. Hani inek sütü alerjisi vardı. Mayamaya da geçtik. Nerden çıktı bu şimdi? Boşuna mı anne sütünü kestim? 



Bütün bunlara rağmen hiç biri eskisi kadar şiddetli değildi. Bu yüzden anne sütüne dönmedim. Zaten pek birşeyde yoktu. Bende takibe aldım bizim kızı yeniden. Ne oldu da bu sancılar geri geldi, değişen veya tetikleyen şey nedir diye.

Takiplerim sonucunda vardığım sonuç şöyle idi.

1. Uykularından sıçrayarak uyanıyor. Genelde bu sıçramaların ardından ağzını şapurdatıyor, suratını buruşturuyor, midesi  ağzına geliyor ve geleni geri yutuyor ya da gözlerini faltaşı gibi açarak ağlamaya başlıyor (Genelde hepsinde ağlıyor zaten) Fakat bütün bunlarla birlikte bazen gözlerini birden bire açsa bile mutlu bir şekilde yataktaki dönencesinin oyuncaklarıyla konuşabiliyor ama bir süre sonra hala uykusu olduğunu hatırlayıp ağlıyor ve yeniden uyutmaya çalişıyorum. Nadir olarak uykuya geri dönüyor.

2. Uyutmak için yatağına koyduğumda ağlıyorsa ya da uykusundan ağlayarak uyanmışsa ilk emziği veriyorum ağzına. O an emziği emiş şeklinden anlıyorum bir derdi olduğunu. Zaten ağlamalarına devam ettiğinden alıyorum kucağıma ve dik bir şekilde tutuyorum. Bir süre sonra geğiriyor rahatlıyor ilk fakat sonra kusuyor ne kadar çok kusarsa o kadar iyi hissediyor kendini.

3. Aktivite merkezinde ne zaman karın üstü egzersiz yaptırmaya kalksam kusuyor. Hemde bir iki kez değil, çok daha fazla. Yemeginin üzerinden 1 saat geçmiş olsa bile durum aynıydı, az mama versem bile.

Aşağı yukarı bunları yaşıyordu. Tahmin etmişsinizdir ne olduğunu. Kızımda reflu var.

En başından beri vardı aslında. Daha ilk günlerinde bile midesi hep ağzına geliyordu. Uykularında hep kusmuştur ( genelde geri yutuyordu) Süt alerjisi olan çocuklarda sık karşılaşan reflu, mamayla geçmişken ( yoğun krizlerinden kurtulduk diye geçti diye mi hatırlıyorum acaba) tekrar geri gelen bu probleme ne gibi bir çare bulurum diye yeniden düşünmeye başladım. Reflu yastığı almıştım, gece uyanmalarında beslemeyi kesmiştim, şu ünlü Dr. Brown's biberonlarından almıştım, her beslenmesinden sonra gazını çıkarıp onun hep dik durmasını sağlamıştım... Daha ne yapabilirdim ki! 

Gerekli incelemelerimi yaparak, hatta durumunu videoya çekerek gittik doktor kontrolümüze. Bu doktorların nesi var yine anlamıyorum. 

Sıramız geldiğinde olabildiğince hiç bir şey atlamadan olduğu gibi anlatmaya çalışıyorum ki tüm detayları bilsin ve bize faydası dokunsun. Kendisi pek bir aceleci nedense. Bir an önce gidelim diye bakıyor ve 'Tamam? Tamam?' diyip duruyor. Haliyle çektiğim o anki görüntüleri gösteremedim ve hala kafamda bazı sorular var. Hadi bunları geçtim kendi istediği kan tahlilleri sonuçlarını son anda aklıma gelipte önüne koymasam öyle çıkıp gideceğiz. Düşünün işte aceleciği ne denli. Zaten ben durumu az çok anladım ve söyledim de. Bu kız reflu dedim. Aksini demedi o da. Az besle geçer dedi. Günde 600 ml mi geçmemem lazımmış sadece. Mantıklı ama 600 mü verilmesi gereken gerçekten onu bilemedim.

Eğimli yatır: evet eğimli yatırıyorum zaten. 
Öğün sonrası yatmasın-uyumasın: Yatırmıyorum-uyutmuyorum dedikten sonra günde kaç kez besliyorsun ve aralıkları nedir diye sordu. 3 saatte bir toplam 6 kez dedim. Kadına göre daha fazla besliyor oldum niyeyse. Sen daha fazla veriyorsundur dedi. Ona göre ben bebeğini yedirerek gereksiz kilo aldırmaya çalışan annelerden oldum bir anda. Sanki besleyen ben değilim ve nedense o kadar aptalım ki kaç kez beslediğimi hesaplayamıyorum. Birde onun hesabını yaptım orda. 7-10-13-16-19-23. Suratı, kaşları hafif yukarı kalkarak değişti. Anlamıyorum gerçekten bu ukalalıklar neden? 

Tek uygulamadığım şey olan günlük formül süt miktarını azaltmayı da yarından itibaren dediği ölçüde yapacağım bakalım. Umarım faydasını görürüz.





You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts