Yanlış Alarm!

Çarşamba, Haziran 18, 2014



Bile bile kandım desem yerinde olur. Bir çok annenin bildiği gibi (bildiğini var sayıyorum) Wonder Weeks denen bir şey var. Bende hem telefon uygulaması hem de kitabı var ve  hem okuyor hem de takip ediyordum fakat yazıyor olmasına rağmen Belinda'nın diş çıkarma döneminde olduğuna inandım fakat bizim kız diş miş çıkarmıyor!

33.5 ve 37.5 hafta arasında Belinda huysuz, çekilmez, sürekli kucakta durmak isteyen bir bebek olmuştu. O hafta aralarının atak haftası olduğunu biliyordum hatta okuduğumda çoğu anne bebeğinin diş çıkardığını sandığını ve yanıldıklarını, diş çıkarmayla alakalı olmadığını, durumun sadece atakla ilgisi olduğunu yazıyordu. Belirtilerimiz aynen kitapta yazdığı gibiydi. İştah yok, mız mız... Geçen seferki atağı diş çıkarmasıyla birleştiğinden yanıldım. En beter dönemimiz 35-36 hafta arasıydı ama 37. haftasının dolmasına 1-2 gün kala bizim kız bir tatlılaştı ki sormayın. Eski halinden eser kalmadı. Biz de diş diye diş jeli sürüyoruz hahaha!

He zamanki gibi atak sonrası yeni becerilerimiz gelişti. Tam emeklemiyor ama komando gibi yerde sürünüyor, ayağa kalmaya başladı ve tutunarak yürüyebiliyor. Her ne kadar yüreğim ağzımda dolaşsamda ona mudahale etmemeye çalışıyorum. Ah çok korkunç! Konuşmalara başladı. En çok dediği şey 'hadi hadi'. Sabırsız bir bebekten ne beklenir ki! Düşündüm nerden öğrendi bu kelimeyi, kimsede kullanmıyor derken ben kullanıyormuşum ya! Evde hep hadi hadi diyen, sabırsız kişi benim. O ana kadar farkında bile değildim düşünün. Bize oyunlar yapmaya başladı. Ne desek anlıyor. Hayırı da öğrendi. Şirinlik yapıp belki bir daha denerim gözüyle baksada, şu an için denemiyor neyseki.  Her sabah yatırğımız kızımız ertesi gün bambaşka bir beeriyle karşımıza çıkıyor ve her şey o kadar hızlı oluyor ki. Bu atakların en güzel yanı da bu zaten. Zorlu mu zorlu bir kaç hafta geçiriyorsunuz fakat sonrasında tatlı mı tatlı bir bebekle karşılaşıyorsunuz! Bizde atak sonrası gelişen yeni beceriler 1 hafta boyunca her gün beliriyor ardından bu beceriler üzerinde gelişmeye, profesyonelleşmeye başlıyor.

Bir sonraki etabımıza 23 gün kaldı!






Kısaca Wonder Weeks

10 etaptan oluşuyor.

Haftaları doğru hesaplamanız için muhtemel doğum tarihini ele almanız gerekiyor, doğum tarihini değil.

Bütün bu etaplar bebeğinizin zihinsel sıçramaları ve etap sonrası karşınıza bambaşka bir bebek çıkıyor.

Bu dönemlerde bebeğinizin iştahı, uykuları, huyu suyu değişebilir hatta ve hatta size kafayı yedirttebilir. Yorgunluk ölmüş bir şekilde etrafta dolanabilir, sinir katsayınızda da artış olabilir. Genel olarak etaplarda benzer belirtiler olsa da, bazılarında bir kaç yeni şey eklenebilir. Mesela kabus görmeler, kıskançlık vs gibi. bebğiniz size daha çok yapışır ve kucağınızdan inmek istemeyebilir. Sürekli mız mız, ağlayan, hiç bir şekilde memnun edemediğiniz bir bebeğiniz olabilir.

Yapabileceğiniz tek şey, bütün bunların geçici bir süreç olduğunu kendinize hatırlatarak, gerekirse yardım alarak (gerçekten gerekiyor) bol bol onu dışarı çıkararak ( geçen etabımızda onu sakinleştiren tek şeydi) ya da dönemine göre bebeğinizle çeşitli aktiviteler yaparak,
minumum hasarla etabı tamamlamak olacaktır. Etap zamanları ise şöyle;

1. etap -  4.5 - 5.5 haftalar
2. etap - 7.5 - 9.5  haftalar
3. etap -  11.5 - 12.5 haftalar
4. etap -  14.5 - 19.5 haftalar
5. etap -  22.5 - 26.5 haftalar
6. etap -  33.5 - 37.5 haftalar
7. etap -  41.5 - 46.5 haftalar
8. etap -  50.5 - 54.5 haftalar
9. etap -  59.5 - 64.5 haftalar
10. etap - 70.5 - 76.5 haftalar


28.5 ve 30.5 hafta arasında ise yine bir takım şeyler yaşıyor fakat bu atak değil sadece uzaklık yakınlık ayrılık algısının geliştiği dönem. Bizimki çok zorlu geçmişti. Kendi kendine uyuyabiliyor olmasına rağmen o dönemlerinde odada o uykuya dalana  kadar yanında durmuştuk.


Bizde durumlar kısaca böyle. Sizde durumlar nasıl?



You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts