Belinda 9 Aylık!

Cuma, Haziran 27, 2014


Gecikmeli olarak yazımı nihayet girebildim. Bu dönem o kadar yoğun geçiyorki yine. Diş çıkarma sürecide eklenince planladığım çoğu şeyi yapamadım.

Belinda 9 aylık oldu inanamıyorum! 1. Yaş doğum gününe yaklaşıp duruyoruz ve ben inanılmaz heyecanlıyım! 

8. ayından bu yana Belinda inanılmaz bir  değişim kaydetti. Ek gıdalarda da bu böyle oldu. Belinda hala kitapları çok seviyor. Hatta oyuncaklarına tercih edebiliyor. İnanılmaz sosyal bir bebek. Sokakta dikkatini çekmek istediği kim var ise, ne yapıyor ne ediyor bir şekilde dikkatini çekiyor. Konuşulanları çok iyi anlıyor ve cevap verebiliyor. Yeni kelimeleri hadi, aç, nerede, anneanne, kedi, gitti, alo, bitti... Sanırım bu kadardı. İlk cümlesi ise, süpermarkette bir şey bakmak için anneme bıraktığım Belinda'nın görüş alanından uzaklaştığımda beni göremedi ve aynen şunu dedi ' anneanne anne nerde?' O kadar bağırıyordu ki! Kulaklarıma inanamadım. Baya erken konuşmaya başlayacak sanırım. Annesine çekecek! Belinda inanılmaz hareketli ve inanilmaz meraklı bir bebek. Algısı inanılmaz açık. Sizin farketmediğiniz ya da görmediğiniz bir seyi fark edip, görebiliyor. Belinda tam 9 ayına girdiği gün emekledi. Bir gün öncesine kadar komando gibi sürünen ve bundan hiç hoşlanmayıp ağlayan ( reflusu olduğu için) kızım, ne oldu da bir anda emeklemeyi öğrendi anlayamadım. Belinda köpeğimiz Köpüş'ü inanılmaz seviyor ve onun için çıldırıyor ancak aynı şeyi köpüş için söyleyemicem, o biraz kıskanıyor. Belinda biraz asabi bir bebek. Vücut dilinden ve çığlıklarından çok rahat anlaşılıyor. Her şeyi kendi yapmak istiyor ve yapabildiğinde inanılmaz mutlu oluyor. Duck tv ve Peppa pig arasındaki farkı biliyor ve peppa onun hala  bir numarası. Tv seyredecegi zaman koltukta kaykılıyor, kafasını da yastığa koyuyor ve ayaklarınıda genelde üst üste koyarak izliyor ve inanılmaz komik görünüyor! Banyoyu hala çok seviyor. Banyo vakti geldiğinde ona 'banyo' şarkımızı söylediğimde gözleri kocaman oluyor, heyecanlanıyor ve hadi hadi diyor. Hala yemesi gerekenden az yemek yiyor ve onu hala zorlamıyorum. Gece öğününü kestik. Alttaki dişlerinin ardından üsteki dişleri çıkmaya başladı. Sağ üst çıktı ama sol üst hala patlayamadı. Belinda'nın inek sütüne ve buğdaya alerjisi var ve umarım
geçer. Belinda elimizde ne görse kapıyor ve yemek istiyor. Bu yüzden onun yiyemiyeceği şeyleri yanında yememeğe çalışıyorum. Tutunarak yürüyebiliyor ve ben düşecek diye çok korkuyorum. Hayırı biliyor ve ona 'Belinda hayır' dediğimde 'Iıgh' desede yaptığı şeyi bırakıyor ama bir süre sonra şirinlik yapıp yeniden denemeye çalışıyor yine olmadıysa fazla ısrar etmiyor. Hala kendi kendine uyuyor fakat ayaklandığı için uykuya dalması daha uzun sürebiliyor. Perdesiyle oynuyor ve ordan bize sesleniyor. Çok tatlı! Hoppalasında ve örümceğinde çok vakit geçirmek istemiyor daha çok yerde bağımsız olmak istiyor. Bu da beni gün boyu tamamen alı koyuyor. Belinda'nın reflusu daha iyiye gidiyor ancak dokunan bir şey olursa kusmaları artabiliyor. Onu çok dikkatli takip ettiğimden hemen dokunan şeyi kesiyorum. Böylece daha iyi oluyor. Bazen yedikleri hep aynı alsa da kusabiliyor işte o an ne olduğunu anlayamıyorum. Uykuları eskiye göre çok iyi. Günde 14-15 saat uyuyor bunun 11-12 saati gece uykusu. Fakat hala derin uyumuyor. Uykusu çok hafif ve en ufak bir şeyde ya uyanıyor ya da kıpırdanıp duruyor. Dışarıda hala uyumuyor. Sürekli ona bakıcam, buna bakıcam diye kendini çok yoruyor. Belinda insanlara hala yabancılık çekmiyor fakat son günlerde insan ayırmaya başladı gibi. Emin değilim. Emzik hala uyku yardımcımız. İlk oyuncakları hala favorisi ve İkea'dan aldığımız ördekli halkalar oyuncağının ördek kafasına bayılıyor! Tv, telefon ya da tablet gördüğünde hadi hadi diyor. Çok seyrettirmememe rağmen çizgi film olsun istiyor. Çok gıcık bir durum. O yüzden ya dışarıya çıkarıyorum ya da kitap baktırıyorum. Acayip sıkılgan ve aceleci bir bebek. Sanırım konsantrasyon eksikliği var. Maalesef bu konuda da bana çekmiş sanırım. Yeni hayvanı PANDA!! Panda gördüğünde çıldırıyor! Hala hapşırdığında, boğazına bir şey takıldığında ya da kaçtığında gülüyor! Artık uykudan uyandığında ya bana sesleniyor ya da anneme sesleniyor ve kollarını açıp hadi diyor (kameradan görüyoruz). Belinda'nın hep taklit etme yeteneği vardı ve bu hala devam ediyor. Söylediğimiz ya da duyduğu şeyleri ya tekrar ediyor ya da tekrar etmeye çalışıyor. Buna şarkılarda dahil! Uyku arkadaşı olan kuzusunu yeniden çıkardım ve inanılmaz sevdi. Neden kullanmayı bırakmışız hatrılamıyorum doğrusu. Belinda kuzusunu kendi kendine açıp sonra uyuyor! Belinda'nın tıkanık olan göz yaşı damarı nihayet açıldı! Çok mutluyum! Belinda alıştırma bardağına başladı ve bardaktan her su içtiğinde gülüyor. Belinda emziğini yere atarak bana oyun yapmaya başladı. Yerden alıp ona her verdiğimde tekrar atıyor ve ardından kıkır kıkır gülüyor. Belinda acıya dayanıklı bir bebek. Geçen fark ettim ki alnını morartmış ama ne zaman bunu becerdi hiç haberim yok. Sanırım yatağına çarptı. Yere düşsede yine kalkıyor ve hiç vazgeçmiyor. Oyuncaklarının çoğunun ismini biliyor. 



Herkese iyi geceler!

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts