Belinda'nın Emzik Macerası

Perşembe, Temmuz 10, 2014




Biliyorsunuz ki Belinda daha doğmamıştı ki ona Gumdrop emziklerinden almıştım. Çıkıp bir koşu alabileceğim ya da sipariş veriğimde bir iki gün içerisinde gelmeyecağinden, elimin altında bulunsun ve kullanmam gerektiğinde de kullanırım demiştim. Aslında doğar doğmaz emziği vermiştim Belinda'ya. Şimdi düşünüyorumda çok daha iyiydi o zamanlar. Ta ki ilk doktor kontrolümüze gittiğimizde doktorun 'Aman sakın emzik kullanma! ' diye beni uyarmasından dolayı emziği vermemiştim. Salaklık etmişim ya sonradan anladım.

Bebekler güçlü emme refleksiyle doğar biliyorsunuz. Belinda'da bu biraz fazlaydı. Tabi o zamanlar bir şey bilmiyorum, okumamışım, araştırmamış ve tecrübe etmemişim. Etrafımda yeni anne olmuş biri de yok. Eski anneler desen üzerinden çoook yıllar geçtiğinden unutmuşlar. Anlayacağınız sıfırdan her şeyi kendim öğrenmek zorunda kaldım. Ne diyordum Belinda'nın emme refleksi çok daha fazlaydı. Elleri sürekli ağzındaydı zaten kısa bir süre sonra parmağını emmeye başlamıştı. Bana o zaman her doktor, hemşire ya da etraftaki çok bilmişler! Belinda elini her ağzına götürdüğünde emzir emzir, aç bu çocuk dediklerinden ben de bunu bir işaret olduğunu düşünüp, elini parmağını her ağzına götürdüğünde emzirdim. Salak kafam! Neyse sonrasında işin doğrusunu öğrendim de yaptığım hataları erkenden düzeltmiş oldum. Aynı zamanda o dönemler emziğe de başlamış oldum. Sanırım Belinda iki aylıktı emziğe başladığımızda. Başlarda almadı. Boğuluyor gibi oldu, diliyle itti, istemedi.  Sonra Tommee Tippee marka emzik siparişi verdim.  Emzikler damaklı ve damaksız olarak iki çeşit olduğundan hani birini almadı ya diğerini alır diye düşündüm ama öyle olmadı. Onu da almadı. Ben Gumdrop'a geri döndüm ve oyunla emziğe alışmasını sağladım. Sanırım bir kaç günümü almıştı. Emzik kullanma isteğimin bir çok sebebi vardı. En büyük sebebi günde 19! saat emziriyor oluşumdu. Olur mu demeyin, oluyor. Nereden mi biliyorum çünkü sayaç tutuyordum. Aslında çok uzun süreler emzirdiğimin fatkındaydım fakat 19 saat olduğu aklımın ucundan geçmezdi. İçime fenalık gelmişti artık. Tabiki bu sadece benimle alakalı değildi. O dönemler forum sitelerinde bazı kadınlar ' anneler rahat etmek için bebeklerine emzik veriyorlar ve emzik kötü bir şey sakın vermeyin! ' diye yorumlar yazmışlardı. Hiç birine katılmıyorum. Emzik ani bebek ölümlerini önlediği için doktorlar tarafından ilk üç ay kullanım için öneriliyor. Tracy ablamda öneriyor. Valla bende öneriyorum. 19 saat boyunca emen bir bebek demek aynı zamanda 19 saat boyunca yemek yiyen bir bebek demek. Gaz ve reflusu olan bir bebekte bu durum içler acısı. Belkide onu o duruma getiren ben oldum bilmiyorum. Bilinçsizce yapılmış bir hata sonucu durumunu kötüleştirdim belkide. Hiç bir fikrim yok ama şu bir gerçek ki durumumuz anormaldi. Belinda uyumak, sakinleşmek ve karnını doyurmak için  memeyi kullanması, burnundan dahi kusmasına, çok şiddetli gaz sancılarına sebeb oldu. Zaten ikinci bir bebeğim olursa asla ve asla bu hataları yapmayacağım. O dönemler başka bir doktora gittiğimizde durumumuza bakarak emziğe alıştır başka çaren yok dediğinde ( o zamanlar hala olaylardan bi haberdim )  Belinda' nın emzikle macerası başlamış oldu. Gazımız ve reflumuz gitti mi tabiki hayır ama en azından çok çok daha beter olmadı, burnundan kusmadı.

Emzik kullanımı konusunda neyseki  bilinçli davrandım ve emziği uyku saatleri dışında vermedim. Bir de sakinleşmesi gerektiği durumlarda ( kan aldırma, aşılar, diş dönemleri )  verdim.  O dönemlerde bile çok ağzında tutmadı gerçi. Emziği 3. Ayı dolduğunda bıraktırmayı planlıyordum fakat sıkıntıları  bitmeyince ( 7. Ayında gazı geçti ve reflusu azalmaya başladı )  ardından diş dönemine girip tam bitti derken yeniden diş dönemine girince, anladım ki bunum bir sonu yok. Doktorlar emziğin 1 yaşından önce bıraktırılması gerektiğini savunuyorlar. Belinda' da 9 aylık olduğundan maksimum 2 ay daha kullanabilecekti. Açıkçası bağlanmadan bıraksın istiyordum. 3 ay oldu 6 ay, 6 ay oldu 9 ay derken en sonunda Belinda emziği bıraktı! Hala inanamıyorum aslında bu duruma. Açıkçası başlamak gibi değil bıraktırmak. Ne tepki verecek ben nasıl davranmalıyım diye kara kara düşünüyordum. Emziği bıraktırma kararı aldığınız ve başladığınız anda bunun geri dönüşü olmayacaktı. O yüzden her ikimiz içinde en uygun zamanı kolluyordum. Dişleri çıktığında ve Kenan'ın çalışmadığı günlerde emziği bıraktırcaktım ki bu geçen hafta sonu olacaktı fakat dişi bir türlü patlayamadı. Bende önümüzdeki hafta sonuna kaydırdım ancak beklenmedik bir olay oldu ve bir anda ne olduğunu anlayamadan emziği bırakmış oldu.

Anlamadığım bir şekilde patlaması uzun süren dişi nihayet patladı ama henüz tam olarak çıkmamıştı. Diğer günlere göre daha rahattı. Her zamanki gibi Belinda'yı öğle uykusuna yatırdım ve odadan dışarı çıkmıştım. Etrafı toplarken bir yandan da onu kontrol ediyordum kameradan uyudu mu diye. Kendi kendine yatakta öyle takılıyordu ki emziğini yere attı. Bir kaç daha yapmıştı bunu ve ben her seferinde gidip emziğini geri vermiştim. Sanırım bir çeşit oyun ya da benim gelmem için bir yoldu onun için bilemedim ama bu sefer gidip emziğini vermedim. Bekliyordum acaba ne yapacak diye. Çok şaşırdım çünkü hiç bir şey yapmadı. Sadece ayağa kalkıp emziğine bakıp bakıp söylendi bir süre sonra yatağına yattı, bir sağa döndü bir sola döndü derken UYUDU! Bütün öğle uykusu boyunca da uyumaya devam etti. Baktım uyuyabiliyor emzik bırakma sürecini başlatmamda bir sorun göremedim. Akşam uyku saati geldiğinde yine vermedim. Yine uyudu! Şaşkın ama mutluydum. Bu kadar basit olacağıklımın ucundan geçmedi açıkçası. Durumu Kenan'a anlatıryorum haliyle şaşırıyor, anneme anlattım o daha çok üzüldü ahahahah. Belinda'nın emziği uykusunda tutup ağzına koymasına bayılıyormuş çünkü. İlk gün sorunsuz geçti fakat gece bir kaç kez uyandı ama hemen döndü uykuya. İkinci gün inanılmaz zordu. Odadan dışarı çıkacağımız anda deli gibi ağlıyordu ama odadaysak sorun yoktu. O gecede uyandı fakat bu sefer uyuması biraz daha uzun sürdü.Üçüncü güne geldiğimizde uyumak iyice sorun oldu. Günüz uykularını uyumak istemedi ve yalnız kalmak istemdi. Gece yine uyandı. Bu sefer kesinlikle uyumadı. Karnının aç olduğunu farkedip yemeğini verdik ve zor bela uyudu. Emzik mi diye düşünsemde aslında sorunun emzik olmadığı açıkça belliydi. Yaptığı tüm davranışlar tek bir şeyi gösteriyordu. Belinda yine diş çıkarıyor! Henüz sol üst dişi tam çıkmamışken şimdide üstteki iki dişi çıkma sürecine girdi. Bir nefes alamadık emi.

9 gün önce Belinda'nın doktor kontrolünde kilo verdiği çıkınca yeniden çağırmıştı bizi doktor. Bugün gittik. Neyseki kilo almış hemde baya. O yüzden takviyeye gerek kalmadı. O sırada kulağını çekiştirdiğinden ve dişten süphelendiğimizi söyledim. Ağzına bir baktık ki üst diş etleri baya bir kabarmış. Anlayacağınız durumu resmileştirmiş olduk.

Oydu buydu diye erteleyip durduğum emzik bırakma sürecimiz şansa diş çıkarma dönemine denk geldi ama buna rağmen Belinda iyi iş çıkardı. Emziğini hiç aramıyor ve emziksiz uykuya dalıyor.

Aferin benim kızıma!

You Might Also Like

3 yorum

  1. 2 aylık oğlumla sürekli memede yaşıyoruz; yazdıklarınız bana ümit verdi..
    Sizce de emzik için geç kalmadım değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belinda'ya emziği o 2 aylıkken alıştırmıştım. Alışması zaman aldı ama en sonunda alıştı. Bu biraz benim ısrarlı tutumumdan kaynaklanmıştı. İstese de istemese de emziği emecek beni değil demiştim. Öylede oldu. Eğer ciddi anlamda bağımlıysa size ve başka hiç bir şeyle durmuyorsa olabilir, alıştırmayı deneyebilirsiniz. Fakat çok uzun süre kullanmalarıda iyi değil. Bu seferde bırakmak istemiyorlar. Belinda'da yaşadığım bu durumu ( günde 19 saat emzirme ) ikinci kızım Devin'de hiç yaşamadım. Karnını doyurup hayatına devam eden bir bebekti. O yüzden ona emzik hiç vermedim. Gerek duyulmadı. Gün boyunca memede kalan bir bebeğin ne demek olduğunu iyi biliyorum. Çok yorucu bir durum.
      O yüzden denemenizde fayda var derim ben :)

      Sil
  2. https://www.bebekvegelisim.com/yenidogan-emzik-markalari-ve-emzik-onerileri/ şu listeye göz atmanızı öneririm.

    YanıtlaSil

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts