Geri Sayım : 28. Hafta! Hamilelik #2

Perşembe, Nisan 09, 2015


Hamilelik günlüğümle yeniden karşınızdayım!!

En son 22. haftamı yazdığımdan bu yana 6 hafta geçmiş durumda. Malum taşınma süreci ve masa üstü bir bilgisayara sahip oluşum yazı yazabilmeme engel oldu.  En sonunda 28. haftamla karşınızdayım!!

28. hafta yani 7. ay. Ne kadar hızlı geçiyor anlayamıyorum. 12 hafta sonra - ki ben daha az süreceğini düşünüyorum - bebeğimi kucağıma almış olacağım. 

İlk hamileliğime göre çok daha ağır bir hamilelik geçiriyorum. Gerçi sorumluluklar da çok ve istediğim zaman yan gelip yatma lüksüne sahip değilim. Bu yüzden mi yoksa alakası yok mu anlayabilmiş değilim.

Kaç kilo oldum bilmiyorum ama ilkinden çok daha fazla olduğum kesin. Yeme içmeme hala dikkat edebilmiş değilim ama eskisine oranla daha çok ev yemeği yemeye başladım. Yaşadığım yoğun stres nedeniyle sürekli yemek yiyorum ve bu beni korkutmaya başladı. Yiyemediğim tek bir şey kaldı o da balık! Hala balık yiyemiyorum ve nedenini anlayabilmiş değilim.

İnanılmaz ağırlaştım özellikle de şu bir kaç gündür. Evde iki iş yaptığımda bile sanki yokuş yukarı koşmuşum gibi nefes nefese kalıyorum. Dışarıda bir kaç iş halledebilmek ise benim için inanılmaz zorlaştı. Pelvik bölgemdeki ağrı ise her geçen gün şiddetleniyor. İnanılmaz ağrılar çekiyorum ve genelde bu ağrılar karnımın alt bölgesine kadar ulaşıyor. Arada bir de kasılmalar yaşıyorum ve hiç biri hoş değil.

Bebeğim - adı hala yok - Belinda ile kıyaslanırsa çok sakin. Hatırlıyorum da  Belinda hareket etmezken şaşırıyordum, bu sefer hareket ettiğinde şaşırıyorum. Yinede geçen haftalara göre hareketleri daha belirgin ve şiddetli.

Belinda da renkli doppler yaptırmamıştım bu seferde yaptırmadım. Şeker yüklemesini ise yaptırmayı düşünmüyorum. Karatay'ı dinledim ve mantıklı geldi. Şeker meker bilmezdim ve şeker yüklemesinden sonra insülin direnci denen şey çıktı başıma. Ayrıca o şerbet gibi suyu içtiğimde ne kadar acı çektiğimi, kusmamak için kendimi zor tuttuğumu, günlerce süren reflu ile uğraştığımı hatırlıyorum da... Aynı şeyleri ne demeye yaşayayım değil mi? Annemlerin hatta kuzenlerimin zamanında da yokmuş böyle bir şey ve gayet sağlamlar. 

Genel olarak diyeceğim şudur ki hamilelik sıkıntılarımın giderek artması dışında pek bir değişiklik yok. Önümüzdeki hafta başında doktor kontrolüne gidiceğimiz için heyecanlıyım sadece. En son sanırım 500 gr kadardı ki üzerinden 1.5 ay geçmiş! Artık isim bulmamızın zamanı da geldi değil mi...

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts