Devin 3 Aylık!

Salı, Kasım 03, 2015


Devin 3. ayına girdi ve zaman nasıl hızlı ilerliyor, benim minik kızım nasılda çabucak büyüyür anlamıyorum. Bu ay bazı şeyler yolunda gitsede bazı şeyler kötü gitti.

Devin gündüz uykularını kesti demiştim ya Devin gece uykularını da kesti. Sürekli uyanık ve emmek istiyordu. Ciddi bir şekilde oturup düşündüm ve sütümün yetmediğine karar verdim.  Ardından Belinda için doktora gittiğimizde, doktora şüphemden bahsettim. Doktor Devin'i tarttı ve kilo almış olduğunu ve sütümün yetersiz olmadığını söyledi. Açıkçası Belinda'yı sadece 3 ay emzirebildiğimden Devin'i daha çok emzirmek istiyordum ve sütümün yettiğini söylediğinden doktor çok sevindim. Fakat daha sonraki günler gözlemlerim beni yine şüpheye düşürdü. Doktora yine gitmeyi ve tarttırmayı istedim ama ailece hasta olmuştuk ve hava çok soğuktu, gidemedik. Yeniden toparlanıp gittiğimizde şüphelerim gerçek çıktı. Devin kilo vermişti ve olması gereken kilonun 1 ay gerisindeydi. 3. ayın sonunda ek gıdaya başladık. Artık onu ilk emziriyor ardından formül süt takviyesi yapıyorum.  Olması gereken kiloda olmadığından geceleri de uyandığında onu besliyorum. Artık kesintisiz gece uykuları yok. Mamayla herşeyin düzeleceğini düşündüysekte böyle olmadı. Devin mamaya alışma döneminde olduğundan sıkıntı çekiyor ve kusuyor. Mamayı ilk ve son kez olmak üzere değiştirdim. Daha azaldı kusmaları. Bu bu ayın sonunda yaşadığımız en önemli değişiklik oldu. Tabi diğerleri onun uyku sorunları oldu. İlk 3 ay inanılmaz rahattık ama şimdi sanki yaşamadığımız o ilk 3 ayı yaşıyoruz :(


Devin inanılmaz hareketlendi. Dönmelerini daha sıklaştırdı. Etrafıyla çok daha ilgili ve ellerini daha iyi kullanmaya başladı. Hala Belinda'dan kalan aktivite minderini depodan çıkarabilmiş değiliz. Gerçi oyuncaklarla Belinda  kadar meraklı değil. İnsanlarla ve etrafında olup bitenlerle çok daha ilgili.

Devin artık kendi yatağında uyumaya başladı ve ne olursa olsun yanımızda yatırmıyorum. Çok daha bilinçlendi ve onda bir alışkanlık yaratsın istemiyorum. Gerçi gece beslenmeleri onda alışkanlık yaratacak diye korkuyorum ama fazladan kilo alması gerektiğinden çaresiz gece besliyorum. 

Devin ve Belinda her geçen gün daha etkileşimde ve birbirlerini seviyorlar. Bunda Devin'nin büyüyor olması çok etkili tabi. Bir ara Belinda Devin'e kıskançlık gösteriyordu ama onu daha az emzirmeye başladığımdan beri Belinda Devin'i kıskanmamaya başladı.

Devin uslu ve sakin bir bebek en azından bu zamana kadar bu şekilde gittik. Geçen aydan bu aya değişen çok fazla bir şey yok aslında. Sadece hareketleri daha bilinçli. 

Devin sesler çıkarmaya başladı ve ağzında baloncuklar çıkarmaya başladı. Meşhur ellerini önünde kavuşturmasına da devam ediyor. O kadar tatlı görünüyor ki o an! 

Devin dönencesine çok heyecanlanıyor fakat dediğim gibi Belinda gibi değil heyecanı. Belinda saatlerce bir şey izleyebilen bir bebekti ki halen öyle Devin bir süre sonra sıkılıyor ve insan görmek muhabbet etmek istiyor. 

Devin aynadaki yansımasına tepki vermeye başladı. Hemen kendini görüp gülümsüyor ve başını göğsüme gömüyor ve yeniden başını kaldırıp kendisine bakıp gülüyor.

Devin Başını ve gövdesini çok dik tutamıyor. Belki olması gereken kiloda olmadığından ve yeterli enerjisi olmadığından bilemiyorum. Bu dönemlerinde Belinda tamamen dik oturabiliyor ve başına daha sahip duruyordu. Belinda'da yan oturma, yana doğru kaykılma durumu vardı. 

 Her gün o kadar yoğun geçiyor ki bazen neler olup bittiğini unutuyorum. Not alayım unutmamak için desemde notu almaya vaktim bile olmuyor.  Devin'nin kilo alması ve uyku düzeninin geri gelmesi dileğiyle...

Herkese Sevgiler!

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts