Devin 5 Aylık!

Çarşamba, Ocak 06, 2016


Benim minik kurabiyem miniklikten çıkıp bebek konumuna iyice gelmeye başladı. Devin'nin karakteri de ortaya çıktı diyebilirim.  Belinda ile benzer yönleri olsa da tamamen Belinda'nın tersi diyebilirim ( en azından şimdilik )

Geçen ayın ortalarında yani Devin 4 buçuk aylıkken ek gıdalara geçiş yaptık. Fakat aniden başgösteren ishal (günde 10 kez kaka yapıyordu ) ek gıdaları kesmeme sebeb oldu.  Fakat sonradan fark ettim ki Devin diş çıkarıyor! Anlayacağınız  5. ay gelişmelerimizin en önemlileri ek gıdalar ve Devin'in minik dişleri oldu. Alerjik reaksiyon sanıp kestiğim ek gıdalar yüzünden çok fazla çeşit tadamadı ama sorun değil. Ne de olsa zamanımız var.

Devin şu ana kadar muz, avokado, tatlı patates, elma, havuç, pirinli kaşık maması ve brokoli denemiş oldu. Ben tedbiri elden bırakmayıp 4 günlük kuralına göre, her bir besini tek bir seferde ve çok az miktarda (bir çay kaşığı kadar bazen biraz fazla) verdim. Elma, havuç ve kaşık mamasından şüpheliyim ama dediğim gibi diş yüzünden kaka durumumuz beni çok yanıltıyor.

Devin'nin diş süreci bir öyle bir böyle. Akşam oldu mu inlemeye, ağlamaya ve uykuya gitmek istememeye başlıyor. Diş jeli çokta fayda etmiyor. Dişin patlayacağı sıralar ise tüm gece uyumuyor. Zaten uyusada dakika başı kaka yaptığından ona uyanıyor ve uykusu kaçıyor. Belinda'da ikinci azı dişlerini çıkardığından (çok zorlu geçiyor) Kenan ile zombi gibiyiz yemin ederim.

Devin artık oturma pozisyonunda durmak istiyor ve otururken inanılmaz mutlu oluyor. Hafif yatsın diyoruz ama asla istemiyor.

Devin 4. aydan beri - belki daha da öncesi- masada bizimle olmak istiyordu. Başlarda onu bumboya oturtup ardından bumboyu masaya koyardım ama masanın üstüne biraz garip oluyordu. Zaten eli kolu hiç durmuyor masada ne varsa deviriyor, tutup kendine çekiyor, ekmekleri alıp ağzına atıyordu. Hoppalasına filan koyduğumda ise bağırmaya başlıyordu tek istediği masada bizimle oturmaktı. Bende ona mama sandalyesi almaya karar verdim ve aldım. İyikide almışım! Devin çok mutlu ayrıca masayı dağıtamıyorda. Ha ha ha!

Devin hala bizimle birlikte yatıyor. Yatağına koymuştum onu gerçi fakat havaların soğumasıyla havalandırmadan gelen soğukluk onun üşümesine sebeb oluyordu. Uyku tulumu da ise yaramıyordu ve yatağını koyabileceğim başka bir yerde olmadığından Devin yeniden bizim yatağa transfer oldu. Yemin ederim doğru dürüst uyuyamıyorum.

Devin'i 4. ayının sonunda uyku eğitime soktum. Her şey güzelde gidiyordu fakat dediğim gibi diş dönemi tüm dengeleri ve eğitimi alt üst etti. Beslenmeside düzene girmeden iyice bozuldu, uykularıda uzuyor derken yine 30 dakikalara düştü. Diş döneminden sonra herşeyin düzene gireceğini umuyorum. Kendi kendine uyumayı da öğrendiği için sanırım gelecekte beni daha kolay bir dönem bekliyor olacak. Ayrıca Belinda'ya göre uykuya daha hızlı geçiş yapıyor ve uykusunda seslere Belinda kadar hassaslık göstermiyor.

Devin çok farklı sesler çıkarmaya başladı. 'ba-ba' 'da-da' gibi iki heceli sesler çıkarıyor ve bize uzun uzuuun bir şeyler anlatıyor. Sanırsınız başından geçenleri anlatıyor. Ha ha ha!

Devin hırslı bir bebek. İstediği şeye ulaşmak için tüm çabayı sarf ediyor. Ulaşamaz ise çığlığı basıyor. Öyle bir çığlık ki bu sesin ondan çıktığına inanamıyor insan! Ulaştı diyelim, istediği şeyi aldı ama biz elinden aldık. İşte o an ya sinir olup çığlık atıyor ya da ağlamaya başlıyor. Şu an çok tatlı geliyor ama ilerisini düşününce yandık diyorum içimden.

Devin tüm herşeye rağmen güleç bir bebek. Gülümsemesi hiç eksik olmuyor. Ağlıyorsa bile iki oyunla hemen gülmeye başlıyor. Fotoğraflar ise muhteşem oluyor! Hep gülümsüyor hep gülümsüyor!

Devin kayıp kilolarını hala toparlamaya çalışıyor. En son kilosu 6 buçuk gibi bir şeydi. Hala aşağı yukarı 1 kilo eksiğimiz var ve ne zaman olması gereken kiloya ulaşır bilmiyorum. Fakat son zamanlar diş yüzünden giden iştahına rağmen tombikleşmeye başladı. 5 aylık olmasına rağmen 6-9 ay kıyafetler ona tam geliyor. Boyunu ise hiç bilmiyorum kaç ama merak ediyorum.

Devin Belinda için çıldırmaya devam ediyor. Belinda da onu çok seviyor. Hep onu öpüyor, onunla peekaboo oyununu oynuyor ve bizim gibi ona 'Devin! Devin!' diyor. Fakat iş bir şey paylaşmaya geldiğinde ikiside kötü ama ne yapalım alışacaklar ve paylaşmayı öğrencekler diye düşünüyorum.

Herkese Sevgiler...




You Might Also Like

2 yorum

  1. Harikalar Funda! Tabiri caizse genlerinize hayranım :)) Umarım sağlıkla ve keyifle büyümeye devam ederler.

    YanıtlaSil

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts