Devin 6 Aylık!

Çarşamba, Ocak 27, 2016


İlk yarı yaşına ulaşmış durumdayız! Devin 6 aylık!

Devin 6. ayına iki minik dişiyle girdi. Şimdilerde ise üst dişlerini çıkarmaya başladı. O yüzden yemek ve uyku düzenimiz pek yok.

Devin artık Belinda'nın eski büyük bebek yatağında yatıyor. Geceleri kesintisiz uyumadığından Belinda ile aynı odada değil bizim odamızda yatıyor. Gerçi Belinda'da diş çıkardığından o da geceleri kesintisiz uyumamaya başladı. Fakat Devin geceleri kesintisiz uyuyabildiği anda Belinda'nın odasına transfer olacak.

Devin'in ek gıdalardaki istikrarsızlığını (diş çıkardı, ateşli hastalık geçirdi) artık yenmiş durumdayız. Beğendiği tatlar olduğunda - ki bunlar tahmin ettiğiniz gibi meyve -  neredeyse koca bir tabağı bitiriyor, beğenmediği bir tat ise kafasını çevirip ağzını dişleriyle kilitliyor ve asla ağzını açıp yemiyor. Başlarda aç mı değil acaba diye düşünüyordum fakat beğenmediği gıdaların ardından sevdiklerini verdiğimde  Devin yedi. O zaman anladım ki minik Devin yemek seçmeye başlamış! Ha ha ha! Bunu fark ettiğim andan itibaren ona meyveli sebze karışımları yapmaya başladım. Belinda'daki zorluk yok neyseki. Makarna, zeytinyağı, yeşil fasülye, mango gibi bir çok karışım yapıp veriyorum ve herhangi bir sorun yaşamadı neyseki. Gerçi alerjik reaksiyonu anlamak için 3 gün üst üste aynı şeyi vermek gerekiyormuş ancak ben bu yönteme henüz başvurmuş değilim.

Devin'nin hala bir düzeni yok. Gerçi rutinimiz var ama çok fazla oturmuş değil. En azından saatler konusunda. Uyku-yemek-oyun-uyku şeklinde giden bir düzen olsa da bazen uykudan önce süt içirdiğimizde oluyor. Her akşam banyo-süt-uyku rutininde ama Belinda'nın aksine Devin'e kitap okuyan yok. Ne yazık ki Kenan işin o kısmıyla pek ilgilenmiyor ve Belinda'yı ben yatırdığımdan Devin'i de Kenan yatırdığından, minik Devin kitap alışkanlığı edinemiyor. Umuyorum ki bu yakın zamanda değişir çünkü Devin kitaplara bayılıyor!

Devin hala oturamıyor. Ne destekli ne de desteksiz. Belki 6. ayının sonunda ya da 7. ayında oturmaya başlar bilemiyorum. Belinda 5.5 aylıkken oturabildiği gibi bir de yatağının kenarına tutunup kendini ayağa kaldırıyordu. Devin çok güçlü. Tuttuğunu koparan cinsten. Azimli, inatçı. İstediğine ulaşmak için her türlü çabayı gösteriyor Belinda'nın aksine. Fakat fiziksel olarak kendini tam kaldıramıyor.

Devin Belinda'nın hipnoz halde izlediği hiç bir çizgi filme, tv'ye ilgi göstermiyor. Ona insan olsun, onunla muhabbet etsin, oynatsın bayılıyor. Fakat bir cep telefonu varsa ortada hiç ama hiç affetmiyor. Geçenlerde doktora gittiğimizde, Devin Kenan'ın kucağındaydı. Devin ısrarla kafasını aşağı eğmiş, bir şeye ulaşmaya çalışıyordu ve kanter içinde kalmıştı. Ha ha ha! Fark ettiğim anda hemen neye ulaşmaya çalışıyor diye baktığı yöne baktığımda ne göreyim. Kenan'ın telefonu pantolon cebinden az biraz dışarı çıkmış. Devin bunu nasıl fark etmişte görmüş hiç bir fikrim yok ama dediğim gibi. Devin telefon gördü mü affetmez asla!

Devin Belinda'nın aksine seslere çokta duyarlı değil. Odaya girseniz de, bir kaç iş yapsanızda, kapısını kapatmasanız da, arabada muhabbet etsenizde, zil çalsada çok umrunda olmuyor. Bomba patlasa duymaz diyemem ama hassas değil çok.

Devin güleç bir bebek (neyseki). Varlığıyla hemen ortama pozitif enerji saçıyor.

Devin utanmayı biliyor. Utandığı zaman gülerek hemen kafasını göğsüme gömüyor. O kadar tatlı oluyor ki! Bir de elleriyle kollarımı koparırcasına sıkıyor!

Devin Belinda'nın hayranı. Belinda onunla ilgilendiği anda çok heyecanlanıyor ve çok mutlu oluyor.

Devin istemediği bir durumun içindeyse ya da istediği bir şey varsa basıyor çığlığı! Hiç ama hiç affetmiyor!

Devin çok garip sesler çıkarmaya başladı. Sanırsınız ki içine şeytan kaçmış :)

Devin hoppalasını da yürütecini de çok seviyor. Özellikle yürütecin masasında bulunan piyanoya bayılıyor.

Devin Gymboree'nin maskotu Gymbo' yu çok seviyor. Önüne bir sürü peluş koydum o hep Gymbo'yu aldı ve hiç bırakmadı.

Devin aynalara bayılıyor! İlk aylardan beri bunu fark etmiştim o yüzden ona yılbaşı hediyesi makyaj aynası almıştım :) Kendi görüntüsüne bayılıyor. Kahkahalar atıyor!

Devin tabak gördüğü anda sevinçten çıldırıyor. Onu mama sandalyesine oturtmuşsam ve elimde bir tabakla ona doğru yürüyorsam Devin sevinç komasına giriyor. Biliyor ki yemek yiyecek. Kaşığı illaki o tutmak istiyor ve kendini beslemek istiyor. Hatta kaşığı tabağa daldırıp tekrar ağzına götürüyor. Taklit yeteneği çok iyi ve bizi çok iyi gözlemlemiş çok belli. Bu yüzden masaya 5-6 kaşıkla oturuyorum. Yemeğin sonunda ise tabağıda ona uzatıyorum ve bir süre öyle takılıyor. Unutmuş olduğum bir şey varmış ki bu işin çok kirli olması! Her yer batıyor hatta benim kıyafetlerim bile!

Devin'nin elleri hiç rahat durmuyor. Çok hareketli bir bebek. Bir yere girdiği anda ya da altını değiştirmek için yatırılmışsa saniyede kafası bir sağa bir sola dönmeye başlıyor. Minik gözleriye anında keşfettiği şeylere yine minik elleri ve bedeniyle uzanıp alıyor. İstediği her şeye ulaşıyor. Çok güçlü, çok hızlı. Altını almak işkence! Alamıyor insan. Bu yüzden eline mutlaka oyalanması için bir şeyler vermek zorunda kalıyorum. Aynı şey yemek zamanı da oluyor. İki eline de kaşık veriyorum. Eğer ki eli boş kaldı ya da hoşuna gitmediyse ya da başka bir şeyi gözüne kestirmiş ise Devini durdurabile aşk olsun! Uçuyor resmen ha ha ha! En sevdiği şey ise ıslak mendil paketi - neden bilmiyorum ama Belinda'da onun için çıldırıyordu-

Devin her geçen gün büyüyor. Başlarda çok fazla kilo verdi ve gelişimi çok iyi gitmedi. Belinda'dan daha iri ve daha uzun doğmasına rağmen ufacık tefecik kaldı. Umuyorum önümüzdeki aylarda toparlar ve gece uykularını kesintisiz uymaya başlar -lütfen-

Herkese Sevgiler!

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts