Ne Biçim Bir Şeysin Sen Orta Kulak Enfeksiyonu!

Cuma, Ekim 28, 2016


Herkese merhaba! Öncelikle yazıma bir özür ile başlamak istiyorum. Geçen hafta tamamlayacağımı düşündüğüm tüm tatil yazılarımın bir tanesini bile yazamadım. Söz verip söz tutmamış biri olarak takipçilerimden özür diliyorum. 

Geçtiğimiz hafta ortası (sanırım Çarşamba günüydü ) boğazımda bir ağrı başladı. Yılbaşında, geçen yaz ve Berlin'e geldikten bir süre sonra başlayan ağrıma çok benziyordu (ilk ikisinde antibiyotik tedavisi görmüştüm). Yine aynı şeyler başıma gelmesin diye pastil, aspirin C, gargara (doktorumun verdiği özel bir gargara ) hepsini ama hepsini uygulamaya başladım. Perşembe günü başlayan kulak ağrımı da çok ciddiye almadım. Çünkü öncekilerde de benzer ağrım olmuştu ve yine aynı ağrı olduğunu düşündüm.Fakat yanılmışım.

Cuma akşamı saat 7 civarı ağrım çok şiddetlendi. O kadar çok acıyordu ki boğazımın ağrısını unuttum. Sanki boğazımdaki  tüm mikroplar kulağıma gezintiye çıkmış, giden de bir güzel kulağıma kurulmuş geri dönmek istemiyor gibi hissediyordum. Çınlama, basınç, işitme kaybı takip eden sorunlarım oldu. Meğer Cuma günkü ağrı sandığım şey ağrı değilmiş.

Cuma akşamı neredeyse hiç uyuyamadım. İsteğim pazartesi aile doktorumuza gitmekti fakat ağrı o kadar hızlı bir şekilde artmaya devam ediyordu ki! Hemen ecza dolabından ağrı kesici aldım içtim. Normalde ağrı kesici kullanmayan ve ağrılarıma dayanan bir insanım ki düşünün ne kadar ağrıdığını ama bu da ağrı değilmiş meğer. 

Cumartesi sabahı daha şiddetli bir ağrı başladı. Kulak çınlamam çok daha fazlaydı ve kulağım patlıyordu sanki. Bu ağrı ayrıca şakağıma da vurmaya başlamıştı. İki tane ağrı kesici aldım ama hiç bir işe yaramamaya başladı. Ağrı kesiciye rağmen kulağımı kesip atasım vardı. Saat sabah 8'de Kenan'a 'Ben hastaneye gidiyorum çok acım var' dedim. Hazırlanıp bize en yakın hastaneye gittim. Burda hastaneler kötü. 4-5 saat sıra bekliyorsunuz. Dayanılmayacak kadar acınız var ise ya da çok hastaysanız o saatler geçmek bilmiyor :( 

Gittiğim hastanede bana KBB doktorunun olmadığını, saat 1'de geleceğini ve benimde o saatte gelmem gerektiğini söylediler. Saat 9'du ve 1'e kadar bekleyemezdim. Zaten 1'de gidip kayıt yaptırdıktan sonra kim bilir kaç saat daha bekleyecektim. Başka hastaneleri sordum ve söylediği hastaneye doğru yol aldım.

Diğer hastaneye vardığımda bekleyen az insan görünce 'Süper çok beklemeyeceğim' dedim kendi kendime ama 2 saat bekledim . Bir ara acıya dayanamadığımdan hastaneden bir ağrı kesici daha istedim :( Nihayet sıra bana geldiğinde doktor 'Çok önemli bir durum yok, antibiyotik vermeyeceğim ama dikkatli olmazsan ilerler' demesi üzerine bir kaç ağrı kesici ile eve geri döndüm. Verdiği ilaçları kullanmaya başladım ama ertesi gün acım tavan yapmıştı. Yemin ederim doğum sancısıyla aynıydı. Beni takip edenler bilirler iki kızımıda anestezisiz normal doğum ile doğurdum. Acının en son noktasını biliyorum. Kulağımda aynen öyle ağrıyordu üstelik bir dolu ağrı kesiciye rağmen!

Evin içinde çığlıklar atıp ağlamaya başladım. Kızlar çok korkmaya başlamıştı. Devin ağlıyor, Belinda'da geçti geçti deyip kulağımı öpmeye çalışıyordu. Kenan'a kızları benden uzak tut diyebildim. Korkuyorlardı ve bilmedikleri şey ise bende korkuyordum. Hemde çok.

Banyo yaptım, kulağıma sıcak su torbası koydum, bir tane daha ağrı kesici aldım ama nafile. Dayanamıyordum artık. Beklememdeki en büyük sebeb ise ilaçlara yeni başladım etkisini gösterirler düşüncesiydi. Tabi o zaman bana verdiklerinin ağrı kesici tadında ilaçlar olduğunu bilmiyordum. O gece ben Belinda'yı yatırdım. Kenan'da Devin ile uğraşıyordu. Azı dişini patlattığından sürekli uyanıyor, uykuya zor dalıyordu. Hazırlandım. Kenan'a ben hastaneye gidiyorum demek için kızların odasının kapısında bekledim ama Devin tam olarak uykuya dalmadığından bu işin uzayacağını anladım.  Hemen bir taksi çağırıp aynı hastaneye gittim. Ben takside giderken Kenan aradı. Nerdeyim merak etmiş :) Acı içindeyim hastaneye gidiyorum diyebildim.

Hastaneye vardığımda yine beni bir bekleyiş bekliyordu. Bekleme odasında iki kişiydik ama yine 2 saat bekledik. Hemşireye 2 tane ağrı kesici aldığımı ama acımın çok fazla olduğunu söyledim. Çok sakin bir şekilde bir tane daha ister misin? diye sordu. Ben de fazla olmasın dedim. O da hayır olmaz sorun değil dedi. Çok ilginç değil mi? Bana nedense çok ilginç geliyor. Aşırı rahatlar. Ağrı kesicimi aldım ama ağrılarım devam etti. Ağzımı açıp kapayamıyordum artık. Çene kemiğim çok ağrıyordu. Kulağıma, çeneme kısacası ağrıyan sağ kulağımın hem kendisine hem de çevresine dokunamıyordum. 1.5 saatin sonunda acıdan ağlamaya başlamıştım. Orada çalışan hemşireler, hasta bakıcılar yanıma gelip merak etme doktor her an gelecektir, az daha sabret, haberi var merak etme deyip durdular. 

2 saatin sonunda doktor beni çağırdı. Baktı ve orta kulak enfeksiyonu geçiriyorsun dedi. Kulağımı temizlemeye çalıştı fakat temizleyemedi. Çok zor, temizlenmiyor dedi. Yazdığı ilaçlarla gecenin 2'sinde eve döndüm. Uyuyamıyordum. Ağrım çok fazlaydı. Kimseyi rahatsız etmeyeyim diye salondaki koltukta yattım. Gerçi yatamadım. Antibiyotiğimi aldım. Ağrı kesicilerimi aldım. Sanırım 2 saat uyumuşum. 1 saat evin içinde acıdan dönüp durup 3. saat artık dayanamayıp bir ağrı kesici daha aldım. Sanırım 2 saat kadar daha uyumuşum ve yeniden uyanıp acıdan kıvranmaya başladım.

Pazartesi günü aile doktoruma gidip ilaçlarımı yazdırdım ve neden sürekli enfeksiyon geçirir oldum bu sene bu 3. antibiyotiğim dedim. Bana KBB doktoru önerdiler ve geçtiğimiz çarşamba günü KBB doktoruna gittim. Randevusuz olduğumdan yine meşhur bekleme dönemine girdim. Antibiyotiğimin 3 günü dolmasına rağmen o çok şiddetli ağrılar dışında her sorunum devam ediyordu. Hafif ve orta ağrı. Akşamları ağrım artıyordu. Kulağımdaki çınlama. Kulak tıkanıklığı ve işitme kaybı. 

Yine bir 2 saat bekledikten sonra doktor beni gördü. İşitme testi de yaptılar. İşitme testinin sonucunu başlayan acımdan sormayı unuttum. Kulağımdaki kızarıklık orta kulak enfeksiyonunda görünen gibi değilmiş. İlaçlara devam edecekmişim ve bittiğinde kontrole gidecekmişim. Eğer hala kulağımdaki sorunlar devam ederse en son çare kulağımı çizeceklermiş! Bana anestezi uyguladıklarını ama buna rağmen çok acı çekeceğimi ve her şeyi hissedeceğimi söylediler! Benim anesteziye karşı alerjim var ve o kadar büyük bir acı da çekmek istemiyorum. Antibiyotiğim bitmek üzere şu an ama hala şikayetlerim devam ediyor. Önümüzdeki hafta ortası kontrole gideceğim ve çok ama çok endişeliyim. Neden geçmiyor? Neden hala kulağım çınlıyor? Neden duymuyorum? Neden ağrılarım devam ediyor? Ya kalıcı olursa? Çok korkuyorum. Aranızda bu gibi bir durumla karşılaşan var mı? Var ise nasıl iyileştiniz? Paylaşırsanız çok sevinirim.

Herkese Sonsuz Sevgiler!...

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts