Kolik Bebek

Cumartesi, Kasım 16, 2013


Belinda üç haftalık iken ağlama krizleri başladı. Başlarda anlamadık tabi ne olduğunu. Emmek istediğinden emziriyordum ama o hala ağlamaya devam edip bir yandan da emmeye çalışıp tekrar ağladığından heralde sütüm yetmiyor diye düşünmeye başladım. Doymuyor benim çocuğum diyordum.
Fakat sonradan ağlama krizlerinin yanında yaptığı aynı hareketler dikkatimi çekmeye başladı. Bacaklarını karnına çığlık atarak çekiyordu. Hatta emmek istediği halde ememiyordu çığlık çığlığa bağırıyordu. Yanlış bir şey mi yapıyorum bir yerlerini mi acıtıyorum diye düşünüyordum zaman zaman. Tabi sonradan öğrendik ki kızımız gaz sancısı çekiyormuş.

Her gün aynı saatte başlayan ve saatlerce süren ağlamaları başladı. Hatta sonraki haftalarda hem gece hem gündüz aynı saatlerde ağlamalarına devam etti. Doktorumuz bize bir şurup verdi Nurse Harvey's adında. Biz de düzenli olarak kullandık şurubu ama hiç bir faydasını göremedik.  Zaman geçtikçe kızımız hem daha şiddetli sancı çekiyor aynı zamanda da süreleri uzuyordu. Bu sebebten dolayı hem biz hem de kendisi perişan oluyordu. Yüksek sesli yağmur sesi dinlemekten kulaklarımız sağır olacak, saç kurutma makinası tutmaktan da radyasyondan ölecektik. Evin içerisinde yan yana değilsek birbirimizi duyamıyorduk bile ama o sustuğu ve biraz olsun uykuya dalabildiği için katlandık. Çare yeniden doktora gitmekti.

Doktora durumumuzu anlattık bir bir. Kakasının renginin değiştiğini (yeşil olmuştu), artık gündüz uykularının kalmadığını(hiç uyuyamıyodu) , gece uyku saatlerinin azaldığını (sürekli çığlık atarak uyanıyordu ve emmek istiyordu) sık sık uyanıp emmek isteğini, aşırı derecede kustuğunu (son zamanlarda burnundan bile geliyordu)

Doktor şurubu kesti işe yaramadığı için. Bunun yerine karnına masaj yapmamız için krem, içirmemiz için de rezene çayı, bana da inek sütünü kesmemi söyledi.

O gün son bir kez inek sütü içeren şeyleri yedim ve tamamen yiyeceklerimin arasından çıkardım. Keçi peyniri aldım. Biraz ağır geldi tadı ama ne yapalım. Sonra alışverişe çıktım. Belinda'ya kalın tulumlar, uyku tulumları dışarıda da giymesi için şu astranot dedikleri tulumlardan aldım. Amacım onu sıcacık tutmaktı.

11 Kasımda hepsini uygulamaya başladık (rezene çayını neredeyse hiç vermiyoruz) Çarşamba gününden beri hiç sancı çekmiyor! İnanamıyorum hala bu duruma... Büyük bir ihtimalle yediklerimle alakalıydı. Ne süt ve süt ürünleri, ne çikolata, kahve ne de gaz yapan bakliyat, sebze-meyve yiyorum. Yiyebileceğim şey çok azaldı evet ama ne yapalım. Bir kaç ay daha sabredeceğim artık. Yeterki minik kızımın sancıları olmasın değil mi?

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts