Devin 8 Aylık!

Cuma, Nisan 08, 2016


Devin 8 aylık! Düşünüyorum, bakıyorum, görüyorum ama hala inanamıyorum! Bu ayki fotoğraf çekimi çok kötü geçti. Bu dönem Devin hiç olmadığı kadar huysuz ve mutsuz. Fotoğrafını zor çektim çünkü sürekli bana gelmeye çalıştı ve onu kucağıma almam için ağladı. Kıyamam :(

Devin 8. ayına girdiği andan itibaren şaşırtıcı derecede değişti diyebilirim. Karakteri iyice ortaya çıkmaya başladı ve bu sayede 'minik Devin' i iyice tanımaya başladım :)

Devin hala tam olarak oturamıyor. Neden bu bu kadar uzun sürüyor bilmiyorum ama duyduğuma göre normalmiş. Aslında oturuyor ama bir şeye uzanmak istediği anda yerde yatar pozisyonuna geçmiş oluyor. Etrafına yastık koyuyorum bende. Uzun süreli oturup oynadığını da hiç denk gelmedim. 

Devin, onu ellerinden tutup yürüttüğümde inanılmaz mutlu oluyor. Evin içinde o şekilde yürüyoruz bizde. Sevinçten, heyecandan çığlıklar atıyor ve gülüyor. Özellikle Belinda'nın peşinden gidiyorsak, sevinci iki katına çıkıyor!

Devin aynı zamanda emekleme alıştırmaları yapmaya başladı. Dizlerinin ve ellerinin üstüne durup ileri geri sallandığını gördüm. Hala işin çok başında ve tam olarak becerebilmiş değil :)

Devin yemek seçmeye başladı. Öyle basit tatları sevmiyor. Değişik tatları denemeyi çok seviyor ve genellikle farklı bir tatsa yemeğini yiyor. Eğer tabağını ondan uzaklaştırırsak (eline alıp dökmesin diye) yemeğini red ediyor! O tabağı tutacak, ellerini içine sokacak... anca bu şekilde kaşığa ağzını açıyor :) 9. ayına girmesini ve bol bol eline yemek vermeyi çok istiyorum çünkü Devin beslenilmekten hoşlanmıyor! (umarım ileride değişmez)

Devin hala gece beslenmek istiyor. Bazen bir kaç kez! Biliyorum diş dönemleri böyle oluyorlar ama yinede deniyorum fakat gündüz süt içmiyor. Gündüz sütlerini içmemişse bunları gece tamamlıyor. Ya da bir öğününü atlamış, yememişse gece telafi ediyor. Bu bana sadece Belinda'yı hatırlatıyor. Bazen bebekler dişli doğsa diye düşünüyorum :(

Devin'nin uykuları kabus :( kesintisiz gece uykusu uyumuyor. Gece sürekli uyanıyor. Aslında akşam uykusuna yatırdığımızdan yarım saat sonra uyanmalara başlıyor ve gece 12' ye kadar devam ediyor. Sonra sabaha karşı bir kaç kez daha uyanıyor. Bu çok ama çok yorucu. Kesintisiz gece uykusu çok ama çok özledim :(

Devin'nin taklit yeteneği çok iyi. Gözlemliyor ve kısa bir süre sonra hemen o da aynısını yapıyor :) Alkışlamayı, el sallamayı öğrendi, 'ce-eee' yapmayı öğrendi. 'alo?' deyince de elini kulağına götürüyor. Bütün hepsini her söylediğiniz anda yapmıyor. Bilmiyorum neye göre ama kesinlikle Devin isterse bu söylenenlere tepki veriyor :)

Devin bana yapışık! Öyle, böyle değil hemde. Benim dışımda kimsede durmuyor ki Kenan da buna dahil. Yanında durmam da işe yaramıyor. İlla kucağımda duracak. Bu öyle bir şey ki. Bir yerden sonra dayanılmaz oluyor. Zaten Belinda' da bana yapışık. İki kızımda sürekli benden ilgi, alaka ve temas bekliyor. Bu hoş bir şey belki hani beni gerçekten çok seviyorlar. Fakat benim kendime ayıracak zamanım hiç ama hiç kalmıyor. Banyoya Belinda ile, tuvalete Devin ile gidiyorum. Anlayacağınız benim peşimi hiç ama hiç bırakmıyorlar :)

Devin 'da-da' 'ba-ba' gibi sesler çıkarıyor. Bir kez 'anne' dediğini duydum. Ya da  öyle sandım bilemiyorum. Yerde oyun halısında oynarken ben yanından geçtim ve bana bakıp, ağlayıp onu almamı istedi - her zamanki gibi - ben almadım ve o an 'anne' diye bir ses duydum. Sanırım anne dedi :) 

Devin 2 öğle uykusu uyumaya başladı ve uyanık kalma süresi 2-2,3 hatta bazen 3 saati bulmaya başladı. Gerçi 3 saat uyanık kalmışsa çok yorgun düşüyor ama işte inat ediyor uyumuyor. Özellikle de yeni bir ortam içerisindeyse. 

Devin etrafına kolay uyum sağlayan bir bebek. Onunla bir çok şeyi yapabilirsiniz. Her bebek gibi dayanma sınırı var ki bu sınırlar açlık ve uyku tabiki. Eğer bunlar yolunda gidiyorsa altı da temizse, sızlanmaz, ağlamaz ve bulunduğu ortamın tadını çıkarır. Gerçi kış dönemi çok fazla gezip tozmadı ama içimden bir ses çok fazla gezse çok daha mutlu olacak diyor çünkü Devin dışarıda olmayı seviyor. Ne zaman montunu elime alsam biliyor ki onu giyecek ve dışarı çıkacak. İşte o an sevinç çığlıkları atmaya başlıyor. Şapkasını giymekten de nefret ediyor :) 

Herkese Sevgiler!...




You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts