Hayatımı Kolaylaştıran 5 Şey!

Perşembe, Nisan 21, 2016


Evlendim evimin hanımı olmamıştım ama Belinda'dan sonra ev hanımlığına resmi olarak geçiş yaptım. Anne evinde iş güç yapmayan ben, ilk öğrencilik hayatımda ev işi serüvenime başladım. Belinda'nın ardından Devin'nin doğması ile artık tam bir domestik kadın ruhuna girdim. Evin derli toplu olması ve temiz olması konusunda aşırı hassaslığım var. Eğer ev işleri yapılmamışsa ya da yapılamıyorsa sinir krizi geçirmeye başlıyorum. Nasıl bu hale geldim neden bu hale geldim bilmiyorum ama iki küçük bakıma muhtaç ve sürekli hastalanan çocukla, kendi aklımı korumak için -malum dağınık ve pis ev beni delirtmeye birebir - hayatımı kolaylaştıracak şeyler keşfetmeye başladım. Sadece ev içi değil tabi evin dışında da beni rahat edecek şeyleri keşfetmeye başladım ve şu sıralar hayatımı kolaylaştıran 5 şeyi sizinle paylaşmak istedim. İşte benim ilk 5'im!

1. Bugaboo Donkey : Hala İstanbulda yaşıyor olsaydık bu bebek arabasını kullanmam olanaksızdı. Malum kaldırımlar belli. Daracık ya da yok. Fakat burada vazgeçilmezim. Sık sık bu bebek arabası olmasaydı ne yapardım diye düşündüğüm ve yanıtsız kaldığım süper bir icat. Hem kumların içinde, hem karların içinde rahatça ilerleyen bir bebek arabası. Eski bebek arabamızı hatırlıyorum da kumun içinde ilerleyemiyor mecbur taşımak zorunda kalıyorduk. Bu bebek arabası yapboz gibi. Biz duo modelini almıştık. Devin bebekliğini arabanın yatak aparatıyla, 6. ayından sonra da oturak aparatıyla devam etti. Maxi Cosi ve  adaptörüyle araba yolculuklarımıza, Belinda koltuğa oturmak istemediği zamanda, scooter diye kandırdığımız tekerlekli tahta (ha ha ha) ile rahat ettim ve ediyorum. Tek çocuk için kullanacaksak bir oturağı iptal edip arabayı küçültüyoruz. Mama sandalyesi olarak kullanabiliyoruz. Her yere giriyor, çıkıyor. Açıkçası verilen paraya değiyor! Benimde her türlü işimi kolaylaştırıyor!

2. Bosh Çamaşır Kurutma Makinası : Kurutma makinamı çok ama çok seviyorum. O olmasaydı ne yapardım bilmem. Gerçi düşünüyorum da, olmadığı zamanlarda çamaşırlarla ve ütüyle boğuşuyordum evet. Belinda çok kusan bir bebekti ve sürekli üstünü değiştiriyordum. Önlükte taksam bir şekilde koluna ya da pantolonuna, çorabına illa başka yerlere de bulaşıyordu. O kadar çok çamaşır oluyordu ki. Çamaşırları yıka, as, kurumalarını bekle - ki kışın bu bir günü 1 günü bulurdu- sonra hepsini ütüle. Başta güzel güzel yapıyor insan ama sonrası fena. Belinda'ya kıyafet yetişmediğinden bir sürü kıyafet alınmıştı hatırlıyorumda. Çamaşırların temiz havada, güneş eşliğinde kuruması daha sağlıklı ama öyle bir ortamımız yoktu ne yazık ki! Salonda devasa çamaşır askılığımız, zaten o da yetmezdi ve bu yüzden evin her yerine, kapılara, koltuklara kalorifer tepelerine serpiştirilmiş bir sürü kıyafet, çarşaf beni deli ederdi. Bir gün canıma tak etti ve ben kurutma makinası istiyorum dedim. İlk başta büyük tereddütle yaklaştığım kurutma makinamdan şu an hayatta vazgeçmem. Çamaşırların yıkanıp, kuruması ve dolapta yerlerini alması sadece 3 saat sürüyor. Ayrıca ütüleme derdi de yok!

3.Vileda Steam Mop : Çamaşır kurutma makinası için söylediğim ben bunca yıldır niye almamışım lafını buharlı yer temizleyicim içinde söylüyorum. İşimi bu kadar kolaylaştıracağını ve bu kadar memnun kalacağımı bilmiyordum. Bir süredir aklımdaydı buharlı temizleyiciler ama açıkçası çok bir fikrim yoktu nedir ne değildir diye. Kova, su, vileda mop ile temizlikten hiç bir zaman memnun kalmamıştım. O kovadaki sıkma aparatı hiç bir zaman paspastaki suları tam sıkamaz, paspas yerdeki pislikleri hiç bir zaman tam olara temizleyemez. Pislikler bir oraya bir buraya savrulur artık en son ıslak mendille yere eğilip elinizle silersiniz. Kova taşımak ayrı bir dert. Su bazen taşıma esnasında dökülür, çocuklar uyanıksa zaten o suyla oynamak ister. Ayrıca yerleri tam olarak temizleyip temizlemediğiniz konusunda hep bir şüphe içinde kalırsınız. Zor kirler içinde bilek gücüne ihtiyaç vardır. Fakat buharlı temizleyici ile işler bu kadar zor değil. Sopalı buharlı ütü gibi. Hazneye sadece su koyuyorsunuz. Çalıştığında ise elektrikli süpürge ile nasıl yerleri süpürüyorsanız aynı şekilde siliyorsunuz. Hızlı, pratik. Ayrıca tertemiz yapıyor. İnanılmaz memnunum ve bundan sonra asla kova moduna dönmem, asla!

4. Çamaşır Fileleri : Çamaşır fileleri sadece çamaşır yıkarken kullandığım bir şey olmaktan çıktı. Nasıl mı? Şöyle. Malum bütün kışımızı, hatta baharımızı da iki çocuğun hastalıkları ve diş çıkarmalarıyla geçti, geçiyor -şu an ikiside diş patlatıyor ve bende, çocuklarda hasta-. Bu yüzden ev işleri de dahil olmak üzere tüm işlerimiz hep ertelenip durdu. Benim en çok kafama takılan şeylerden biride kızların oyuncaklarıydı. Onları hiç bir şekilde temizleme fırsatım olmuyordu. Peluş oyuncaklar kolay at makinaya yıkansın fakat diğer oyuncaklar? Legolar, banyo oyuncakları, figür oyuncaklar filan? Çamaşır makinasında yıkanır mı acaba diye aklımdan geçer oldu. Yıkanır canım niye yıkanmasın dedim arkasından. Tedbir elden gitmesin aman bir şey olursa Belinda başıma ekşir diye ilk banyo oyuncaklarından başladım. Makinayı en düşük ısıda ve sıktırmasız ayarladım. Oyuncakları filelere doldurdum. Bendeki fileler kalın ayakkabı fileleri olduğundan makinada tak tuk diye ses çıkarmadı. Bebek deterjanı koydum ve çalıştırdım. Banyo oyuncakları makinadan çıktığında gözlerime inanamadım. Pırıl pırıldı! Artık elektronik oyuncaklar dışında tüm oyuncaklar makinada yıkanır oldu. Benimde içim rahat :)

5. Islak Temizlik Mendilleri : İstanbul'da Rossmann sayesinde keşfettiğim mendiller -şu an olayın merkezindeyim - hayatımın vazgeçilmezi oldu. Ahşap yerler için, elektronik cihazlar için, dezenfekte etmek için, cam ve aynalar için son olarakta genel temizlik için olmak üzere çeşit çeşit temizlik mendilerim salonun çekmecesinde yerini almakta. Cama ya da aynaya kızlar elleriye ya da ağızlarıyla kirletti mi? Hemen cam mendiliyle siliyorum. Yemek sonrası her yer battı mı? Hemen ahşap mediliyle yerleri ve mama sandalyelerini, üzerine de, mama sandalyesi için dezenfekte mendillerini kullanıyorum. Pratik olan ve güzel de temizleyen mendillerimi seviyorum ve vazgeçilmezlerim.

Hayatımın ilerleyen dönemlerinde bana neler kolaylık sağlar şu an bilemiyorum ama yeni bir şeyler eklenirse paylaşmayı çok isterim. Peki ya sizin hayatınızı kolaylaştıran şeyleriniz var mı? Var ise nedir paylaşırsanız çok sevinirim! 

Herkese Sevgiler!...

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts