Geri Sayım : 17. Hafta

Pazartesi, Nisan 29, 2013



17. haftamdayım. Doktor kontrolüm bu haftaydı. Cinsiyetini bilmediğimiz için artık öğrenebilecektik.

En başından beri erkek olacağına inanmıştım ancak 16 haftamdan itibaren kız olacağı konusunda düşüncelere girdim. Hatta rüyamda gördüm.

Rüyamda doktor kontrolündeyim ve ultrasonla karnıma bakıyor. Biz (eşim ve ben) merakla cinsiyetini öğrenmeyi bekliyoruz. Doktor bakıyor ve bana dönüp bu bir kız diyor. Ben çok üzülüyorum. Erkek olacağına o kadar emin olunca hayal kırıklığı oluyor sanırım.

Bu hafta herkes birbine sormaya ya da tahminler yürütmeye başladı. Erkek mi olacak kız mı diye.
Kız tahmin edenlerin sayısı oldukça fazlaydı. Eşimde en başından beri kız istiyordu.

Doktora gideceğimiz gün gelip çattığında çok şaşırtıcı bir şey öğrendim. Doktorum gitmiş, yerine başka bir doktor gelmişti! Şaşırmıştım ama çokta üzülmemiştim çünkü doktorum pek ilgisizdi ve bu hafta kontrolümden sonra kararımı verip gerekli gördüğüm taktirde doktorumu değiştirecektim.

Doktor genç biriydi. İlk izlenim olarak fena biri değil gibi geldi. Asıl kararımı doğum hakkında  görüşlerini aldığımda karar vereceğim.

Uzun bir incelemenin ardından cinsiyeti açıklandı. Bir kızım olacaktı. Doktora emin misiniz diye bir kaç kez sordum hatta ama eminim dedi. Bir çok kadına doktorların kız demelerine rağmen erkek, erkek demelerine rağmen  kız çocuk sahibi olduklarını okuyunca, insan ister istemez sorma gereği hissediyor.

Babası kızı olduğu için çok sevindi. En başından beri kız istediği için dileği yerini buldu bir anlamda.
Ben pek sevinemedim. İlk çocuğumun erkek olmasını, ikinci çocuğumun ise kız olmasını istiyordum. Bu da hep çocukluğumda  abim olmasını çok istediğim için olsa gerek. Benim olmadı kızımın abisi olsun demişimdir hep maalesef kızımın abisi olamayacak...

Benim Minik Kızım 17 haftalık

Doktor 6 hafta sonraya randevu verdi, bir de doppler ultrasonu istedi. Ben hemen herşeye atlamayı sevmeyen biri olarak, internetten doppleri araştırdım.

Renklli doppler ultrason ile en çok incelenen damar bebeğin göbek kordonundaki damarlardır (umblikal damarlar). Bunun dışında rahim damarları, beyin damarları, kalp damarları gibi çeşitli damarlar incelenebilir. Özellikle rahim içerisinde gelişme geriliği (iugr) şüphesi olan bebeklerde, anomali varlığında, kalp ritm bozukluğu veya kardiyak anomali varlığında, yüksek tansiyon hastalarında yapılır. Her gebelikte rutin olarak yapılan bir inceleme değildir.

Alıntı:  buradan



Doppler inceleme gebelikte hangi durumlarda yapılabilir?
- Anomaliler
- IUGR (gelişme geriliği) şüphesi
- PIH/ preeklampsi/ eklampsi (Tansiyon yüksekliği olan durumlar)
- Fetusta anomali/ fetal hastalık şüphesi
- Çoğul gebeliklerdeki bebeklerin eşit gelişmemesi
- Fetusta kalp anomalileri/ kalp hastalığı
- Aritmiler (kalpte ritm bozukluğu)
- Annede kalp-damar hastalıkları
- Daha önceki gebeliklerde gelişme geriliği, intrauterin fetal ölüm olması
- Daha önceki gebeliklerde tansiyon yüksekliği, preeklampsi olması

Doppler ultrasonun zararı var mıdır?
Bu güne kadar doppler ultrasonun herhangi bir zararı veya bir bebeğe ters etkisi gösterilememiştir. Fakat teorik olarak ısı artışı yaratması gibi bazı nedenlerden dolayı yine de gereksiz yere ve fazla uzun süre yapılamaması önerilir.



Alıntı:  buradan



Doppler incelemelerinin gelişmekte olan bebek üzerine zararlı etkileri varmıdır?

Doppler incelemesinin doku ısısını artırıcı ve bölgesel erime yapıcı özellikleri normal ultrasonografiden daha fazladır. Bu nedenle normal ultrasonografinin güvenilir olduğunu belirten çalışmaları Doppler incelemelerine uyarlamak imkansızdır. Ancak yapılan çalışmalar ve doktorların klinik izlemleri kalite kontrolü düzenli olarak yapılan bir doppler cihazıyla, tecrübeli bir kişi tarafından yalnızca gerekli durumlarda uygulanan ve mümkün olan en kısa sürede tamamlanan bir Doppler incelemesinin bebek üzerinde zararlı olmasının olağan olmadığını göstermektedir.

Alıntı: buradan




Bunların hiç biri bende yoktu. Neden doktorum benden doppler testi istemişti?

Tabiki sadece türkçe sitelerde değil, yabancı kaynaklı sitelerde de araştırdım. Aksini söyleyen bir yazı göremedim.  Siz de bir çok farklı sitelerde bu konuyu araştırabilirsiniz. 

Doktorum doppler ultrasonu yaptırmamı, eğer kötü bir sonuç çıkar ise hiç bir şey yapamayacağımızı söyledi. O zaman neden yaptırmalıydım, doğuma kadar kafama takmak için mi? Okuduklarım ve mantığım bana gereksiz olduğunu düşündürttü. Bir de ne kadar pahalı bir uygulama olduğunu düşünürsek doktorların birbirlerine hasta yollamasından başka bir şey değil deditirdi bana. 

Benim bebeğimde gerileme yok hatta bir hafta önden gidiyor. 17. haftasının başında 245 gr. çıktı. Bende yüksek tansiyon yok. Doktor ölçtüğünde 11'e  6 çıktı. Kalp damar problemim yok. Hatta kalp atışım hamilelik öncesi 59-60 çıkar, çok nadir 65'e kadar yükselmiştir. Şimdi ise genelde 62-65 nadiren 70-75'lere yüselmiştir. O da merdiven çıkmışsam ya da koşmuşsam.

Sonuç olarak yaptırmama kararı aldım. Detaylı ultrason çektirebilirim belki ama ona da gerek var mı bilmiyorum. Bebeğimi ve kendimi olabildiğince gereksiz uygulamalardan uzak tutmak istiyorum. Bu kararıma doktorum ne cevap verecek bilmiyorum. Kendisini dikkate almıyorum diye beni dikkate almamazlık yapar mı? 


You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts