Hamilelik ve Çatlaklar

Pazartesi, Nisan 29, 2013

Bir çok hamile kadının korkulu rüyası çatlaklardır. Benim de öyle.
Piyasada bir çok ürün var. İnsan hangisini alacağını şaşırıyor. Benim en önem verdiğim şey içerik. Olabildiğince doğal olsun, paraben içermesin gibi.

Yine internet araştırmalarım sonucunda kozmetik ürünlerimizin içerisinde olan zararlı içerikler hakkında bir yazı bulmuştum. Hemen soluğumu kozmetik ürünlerimin yanında aldım. Tek tek baktım içeriklerine, listede geçen bir şey gördüğümde ise hiç düşünmeden çöpe attım. Bebekler için üretilmiş ürünlerde bile paraben vb. içerik gördüğümde çok şaşırmıştım. Hatta eczaneden güvendiğim marka diyebileceğim ürünlerimin içeriklerine şaştım kaldım. Bir göz temizleme toniğim vardı. Her sürdüğümde hafif yanma hissediyordum. Hassaslığıma veriyordum ama içerisindeki bir maddenin yanıcı özelliği olduğunu okuyunca onu da attım.

Bazı ürünlerimin üzerinde içeriğinin yazılmadığını görünce daha da çok şaşırdım. Onları da internetten içeriklerini araştırıp o şekilde karar vermek üzere bir kenara koydum. O yazıyı okuyunca ve hamile olduğumu da düşünürsek, karnıma süreceğim bir çatlak önleyicinin ya doğal ya da doğala en yakın olanı olmalıydı.

Eczanede tavsiye edilen bir kaç ürünün içeriklerine baktım. Açıkçası içime sinmedi. Üstelik fiyatları da çok yüksekti.

En doğal çözüm bitkisel yağlar. Tabi onların da doğal olanını, paraben içeriği olmayanını almak lazım.
Okuduklarım arasında zaytinyağı, badem yağı ve kakao yağı var. Henüz hangi markalar doğal yağ üretiyor bilmiyorum ama o konuda en kısa zamanda araştırma yapıp buradan paylaşacağım.

Ben üçüncü aylarımda LUSH 'tan Therapy masaj sabunu aldım. Hamileler için üretilmiş %100 doğal çatlak önleyici bu sabun aslında masaj yağı. Vücudunuza sürdüğünüz zaman sabun eriyor ve yağlanmış oluyorsunuz. Kullanım süresi uzun değil. Aldığınız zaman paketinin üstünde son kullanım tarihini göreceksiniz. Bu da ürünün raf ömrü uzasın diye kimyasal içerikten yoksun olduğunu gösteriyor. Kokusu bana göre ne çok güzel ne de çok çirkin. Portakal, limon kokusu alıyorum ama çok yoğun veya keskin değil.  Umarım işe yarar ve çatlaklarım oluşmaz. Tabi sadece sürülen ürünlere değil, aynı zamanda alınan kilolara da dikkat etmek gerekiyor.

Görüntüsü şöyle:



İçeriğine gelince;
Cocoa Butter (Theobroma cacao), Shea Butter (Butyrospermum parkii), Perfume, Lavender Oil  (Lavandula hybrida), Neroli Oil (Citrus amara), *Citral, *Geraniol, *Farnesol, *Limonene, *Linalool. * Bitkisel yağlarda doğal olarak bulunur.

İçeriğinde parfüm bulunması kafamı biraz karıştırmıyor değil...

Fiyatı 23 tl. 4 tl' de kutusuna vermiştim. 1 haftadan beri kullanmaya başladım ve günde iki kez sürüyorum.

Badem, kakao ve zeytinyağı konusunda araştırma yapıp en doğalını alıp sürmeye başlayacağım. Bir sürü para verip, kimyasal ürün kullanmaktansa bu ürünler bana daha cazip geliyor.

Sizinde önerileriniz varsa paylaşın. Bu paylaşımlar bir gün bir anne adayına yol gösterecek ve fikir verecek eminim...

Asla ve asla markaya ya da bebek ürünü diye içeriklerine bakmamazlık yapmayın. Acı bir gerçek var ki o çok güvendiğimiz, aklımızın ucundan geçmeyecek markalar, bir çok zararlı içerik barındırıyor. Eczaneden almış olmanız da bir şey değiştirmiyor maalesef. Bir de masum bebekler için üretilen ürünlerde bu içerikleri bulunca insanın resmen kanı donuyor. Vazelinin doğal olduğunu, bebe yağının masum olduğunu düşünen ben, içeriklerini görünce şaşkına uğradım. Bu yüzden de bu konuda hiç bir şey yapılmayan bu dünya düzeninde görev bize düşüyor. Tabi ürünlerin içeriklerinin hiç birini atlamadıklarını ve hepsini yazdıklarını umarak.

İşte zararlı içeriklerden bazılarını buradan ve buradan okuyabilirsiniz.

You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts