Devin'nin Favori Kitapları!

Perşembe, Ocak 19, 2017





Devin son zamanlarda kitaplarla daha yakından ilgilenmeye başladı. Kitaplarla daha yakından ilgilenmesi pek tabi onları tanımasına ve aralarından seçim yapabilmesine olanak sağladı. Bu güne kadar belirgin bir şekilde kitap beğenmemişti ve bu yüzden onun ne tarz kitaplardan hoşlandığını bilemiyordum. Her zaman eline bir kitap alır, bir iki sayfasını hızlı bir şekilde açar, ardından hızlı bir şekilde kapatır ve başka bir kitapla devam eder, aynı tarz davranışları eline aldığı diğer kitaplara da yapardı. Kitaplarla ilişkisi hep bir iki sayfa açmakla sınırlı kalmıştı fakat son zamanlarda kitaplara davranışları büyük bir değişim gösterdi. 

Kitapların tüm sayfalarına bakmaya başladı. Raflardaki kitapların hepsiyle ilgilendi. Bazılarını beğenmedi ve eskiden yaptığı gibi bir iki sayfa açıp hızlıca kitabı kapattı ama bazı kitaplar var ki Devin'nin en sevdiği kitaplar oldu. Her gün  özellikle uykudan önce ısrarla bize aynı kitapları getirmeye başladı. Gün içerisinde yine sevdiği kitapları elinde dolaştırdı ve tek tek sayfalarını çevirerek inceledi. Sevdiği kitapların isimlerini de öğrenmiş :) Ben de Devin'nin en sevdiği 5 kitabı sizinle paylaşmak istedim.

İşte Devin'nin her gün okunmasından bıkmadığı 5 favori kitabı!


1. My Mummy



Bu kitabı Belinda için yıllar önce almıştım. Belinda da bu kitabı çok severdi ve biliyor musunuz ben de bu kitabı çok seviyorum. İlk okuduğumda duygusal anlar yaşamış gözlerim nemlenmişti :) 

Kitap anne ayı ve onun küçük oğlu yavru ayı ile ilgili.  Kitap oğlunun ağzından yazılmış. Annesi ile neler yaptığını, annesinin ona nasıl davrandığını ve annesini ne kadar çok sevdiğinden bahsediyor. Boyutu oldukça büyük fakat sayfalarını çevirip bakmaları için engel değil. Renkler ve çizimler çok güzel. Minik ayı ve anne ayıyı çok ama çok seviyorsunuz. Gerçekten :)



2. Doll's House 



Bu kitabı da Belinda için almıştım. Yanlış hatırlamıyorsam Remzi kitap evindendi. Devin bu kitabı çok seviyor. Genelde çocuklar ve bebekler açılır kapanır sayfaları olan kitapları beğeniyorlar. Sadece bu tarz kitapların arasından beğeneceği bir konuda kitap seçmek yeterli. Minik parmakları her pencereyi açtığında keşfetme mutluluğu yüzlerinde kocaman bir gülümsemeye sebeb oluyor.



3. Leap's New Potty



Bu kitap bir set fakat Devin sadece tuvalet eğitimiyle ilgili olan kitabı seviyor. Sanırım bunun nedeni kendisininde tuvalete gitmesiyle alakalı. Tam bir tuvalet eğitimine başlamadım fakat tuvaletini 1 aydan fazladır söylüyor ve tuvalete oturmak istiyor. Yetişemiyoruz o ayrı :)  

Kitap kurbağa Leap'in  tuvalet eğitimini ve eğitim sürecini anlatıyor. Aslında bu kitapların bir aparatı var. Aparat diyorum çünkü gerçekte ne dendiğini bilmiyorum. Aparat köpek şeklinde ve pille çalışıyor. Aparatı kitapta bulunan yazıların üzerine getirdiğinizde yazıları okuyor, her hangi bir nesnenin üzerine getirdiğinizde ise o nesne ile ilgili sesler çıkarıyor, şarkılar söylüyor. Mesela kuşlara tuttuğunuzda kuşlar ötüyor, tuvaletin üstüne getirdiğinizde sifon sesi duyuyorsunuz. LeapFrog'un Leap Junior kitap serisinde bir çok  kitap var ve yapmanız gereken tek şey uygulamasını indirip sizde olan kitabı köpek aparata yüklemek. Ayrıca aparatı kişiselleştirebiliyorsunuz. Nasıl mı? Kullanan kişinin adını kayıt ederek! Böylece aparat açılırken ve kapanırken kullanan kişinin adını söylüyor. 





4. Senin Sesin Hangisi?




Bu kitap hem hayvanlardan hem de minik parmağını deliklere soktuğundan Devin'nin favorisi. En azından ben öyle düşünüyorum. Ha ha ha! Her sayfada bulunan deliklere parmağını sokup o sayfada bulunan hayvanların hem seslerini hem de hangi hayvan olduğunu söylemeyi çok seviyor. Biz sadece deliklerle ve resimlerle ilgileniyoruz yani diğer sayfada bulunan yazıları okuduğumuz filan yok :)



5. Alpha Block






Bu kitap Belinda'nında favorisiydi. Gerçekten çok güzel bir kitap. Kitap ilk bir harfle başlıyor ardından o harfle başlayan bir kelime ve o kelimeyle ilgili bir görsel geliyor. Harflerin olduğu sayfa harflerin şeklinde kesilmiş. Bu çok güzel bir detay. Kitabın kalitesi, renkleri ve çizimleri harika. Kitabın başka serileride var. Dinozorlarla, sayılarla ve şehirle ilgili olmak üzere toplam 4 adetler. Muhtemelen sayılarla ve dinozorla ilgili olanı da alacağım. 



İşte Devinin 5 favori kitabı bunlar. Tabiki favori kitapları 5 tane ile sınırlı değil fakat hepsi ile ilgili yazmak yerine en çok sevdiği 5 kitap üzerinde durmayı tercih ettim. 

Belinda'nın favori kitapları için Tıklayın . Üzerinden çok geçmiş sanırım yeni bir tane Belinda içinde hazırlamanın vakti gelmiş :) 

Sizin çocuklarınızın favori kitapları neler? Tavsiye edeceğiniz kitaplar var mı?  Paylaşırsanız çok sevinirim. 

Herkese sevgiler!...



You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts