Belinda'nın 3 Yaş Fotoğraf Çekimi!

Salı, Aralık 27, 2016


Belinda'nın 3. yaş fotoğraf çekimini gerçekleştirdiğime inanamıyorum. 3 Yaş! Ne kadar çabuk geçti zaman. 


Belinda doğduğundan beri hayvanları çok seviyor ve bir büyük kutu dolusu hayvana sahip. Şu sıralar kaplanlar ve dinazorlar favorisi. Bir de palyaço balıklarını seviyor ki o da çizgi film Nemo'dan dolayı :)

Belinda'nın doğuştan çok iyi bir kulağı var. Duyduğu sesleri aynı tondan çıkarabiliyor. Yanlış bir tonda ise doğrusunu bir kaç denemeden sonra buluyor. O kadar çok şarkı biliyor ki! Hepsini doğru melodiyle söyleyebiliyor. Duyduğumuza göre bu yaşta bu şekilde şarkı söylemek çok sık görülen bir durum değilmiş. Bu konuda emin değilim ama öyle ise bu ciddi iyi bir kulağı var demek :)

Belinda'nın hafızası inanılmaz! Her şeyi ama her şeyi hatırlıyor. Bir gün bana 9 aylık iken yaşanan bir olayı anlattığında çok şaşırdım. Ben bile unutmuşken o nasıl hatırlıyordu! Belinda'nın ezberi de çok iyi. Bir kez söyle unutmuyor. 

Belinda fotoğraf bakmaya, eski videolarımızı izlemeye bayılıyor. Kendi bebekliğinin ise hayranı :) Izliyor ve kendine gülüyor. Son günlerde ise buna birde fotoğraf çekmek eklendi. Fotoğraf çekmeyi çok seviyor ve fotoğrafları gerçekten çok güzel :)

Belinda'nın değişmeyen bir başka ilgiside kitaplar. Kitapları çok seviyor. Açılır kapanır kitaplar, eğitici kitaplar, dinazorlarla ilgili kitaplar, pop-up kitaplar ve hayvanların olduğu kitaplar favorisi. Tabiki bir de gezegenler var. Belinda gezegenler ve uzay ile ilgili her şeye bayılıyor.

Belinda kız çocuklarının tipik beğenileri ve ilgilerine biraz uzak. Hiç eline almıyor diyemem ama tercih etmiyor. Mesela oyuncak bebek. Doğduğundan bu yana bir çok oyuncak bebek hediye geldi ama hiç biriyle oynamışlığı yok. Fakat Devin tam bir kız çocuğu o bebeklerle oynuyor. Dediğim gibi Belinda hayvanlarla ilgili. Şu sıralar at koleksiyonuyla oynuyor :)

Belinda puzzle çok seviyor. Şu sıralar pek oralı değil çünkü bizdekiler 2 yaş için. 3 yaş puzzle almanın zamanı geldi sanırım :)

Belinda öyle çok iştahlı bir çocuk değil hala ama eskiye oranla çok ama çok iyi. Kendi kendine yemeğe yeni başladı diyebilirim. Kaşık tutmayı yeni yeni kavrıyor. Bu onu teşvik etmediğimden değil elbet. Ek gıdalara başladığımdan beri hem eline kaşık verdim ve kendi kendine yemesi için teşvik ettim. Fakat yapmayınca yapmıyorlar. Daha kısa bir zaman öncesine kadar ilgisi de yoktu fakat son zamanlarda ilgisi başladı ve kendisi yemeğe çalışıyor. Bu benim için garip bir şey. Yıllarca beslemeye çalışan kişi olunca değişik geliyor işte :)  Arada bir yine beslenilmek istiyor ve anne yedirsene diyor ama bu durum giderek azalmaya başladı ki ben bundan çok ama çok memnunum. Bu sıralar favori meyveleri, mandalina, limon, portakal, elma, üzüm. Favori sebzesi yok o yüzden sebzeleri sos şeklinde ya da çorba şeklinde ona veriyorum. A var bir tane. Havuç! Hamburgeri seviyor ama sadece ekmeğini yiyor :) Köftesini arada ağzına tıkıyorum. Makarna seviyor. Domates sosuna ketçap diyerek ona yedirtiyorum. Çikolata her şeyi. Sınırlı sayıda veriyorum ancak bazı zamanlarda bu değişebiliyor.  Şeker ise hiç yedirtmiyorum. Büyükler için diyorum ve o da yemiyor. Pilav seviyor, curry ya da thai soslu tavuğu seviyor. Püre kesinlikle yemiyor, balık yemiyor. Eskiden püre yerdi ve balığı içine karıştırıp verirdim ancak bu değişti. Balığı hiç bir şekilde yediremediğimden ona Omega 3-6-9 vermeye başladım. Bebekliğinde var olan alerjik durumu Belinda'da ciddi yeme sorunu oluşturdu. Bazı dokulara hala alışkın değil. Bu yüzden değişik bir şey yer dokusu ya da tadı konusunda bir sorun olursa kusmaya başlıyor. Onu hiç bir şeye zorlamıyorum. Peynir sevmiyor ama peynirli tost yiyebiliyor. Peyniri az ise tabi :) Genelleme yaparsak eğer en çok sevdiği şey meyveler ve ekmek! A birde çubuk kraker var :)


Belinda tuvalet eğitimini 2.5 yaşını biraz geçince öğrendi. Benim ilk deneyimim olduğu için biraz stresliydim nasıl olacak diye. Bir sürü insandan nasihat ve bilgi aldım. İnternetten ve kitaplardan nasıl bir yol izlenmeliyle alakalı yazılar okudum. Fakat o da ne.  Belinda 1 günde öğrendi! Sabah bir kaç kez oturtup ona anlattım akşam üstü anne tuvalet dedi! Boşuna stres yapmışım ve bir dolu kilot almışım. Hatta ve hatta ödül tablosu için yıldız stickerlar bile almıştım :) Hiç birine gerek kalmadı. Aralarda elbette kazalar oldu ama düşündüğüm gibi zorlu olmadı. 


Belinda hala hızlı uykuya geçiş yapamıyor (ateşli hastalıklar hariç). Yine de bebekliğindeki uykusuyla kıyaslar isek şimdilerde daha hızlı uykuya geçiş yapıyor diyebiliriz.

Belinda 3 yaş ile birlikte kostüm kavramını keşfetmeye başladı. Hiç bir zaman bizim kıyafetlerimizi giymeye çalışmadı- ki hala öyle- ama terliklerimizi giyip arada bir yürüyor. Bu fotoğraf çekiminde giydiği prenses kostümüne  ise bayılıyor. 


Belinda çok ama çok hassas bir çocuk. Onu kibarca uyarmak bile mesele olabiliyor. Bu yüzden hep neyin neden olduğunu açıklamak ve anladığına emin olmak gerekiyor. Dışarıda her hangi birinin ona bakması bile onu üzebiliyor. Almanca tam olarak bilmediğinden dili anlamıyor ve kendisine kızıyorlar sanıyor :) her seferinde ona durumu açıklamak aynı zamanda karşı tarafa da durumu açıklamak zorunda kalıyorum. 


Belinda tırmanmayı çok seviyor. Dağcı gibi :) Duvara dayalı merdivenlere o kadar hızlı çıkıyor ki ne kadar yüksek olduğu çokta önemli değil.  Hem hızlı hızlı çıkıyor hem de aynı hızla iniyor. Onu uzun zamandan beri tırmanma yerlerine götürmeyi istiyorum fakat fırsat bir türlü bulamadık. 

Belinda zıplasın, hoplasın, şarkı söylesin, resim yapsın çok ama çok seviyor. Aynı zamanda yemek tarifi videolarını izlemeyi de çok seviyor.  Tastemade videolarını seyredip duruyoruz :) Yemek yapılırken izlemeyi ve bize yardım etmeyi seviyor. 

Belinda'nın Ingilizcesi kendi kendine ilerliyor. Çok küçük yaştan bu yana ingilizce çizgifilm izlemesi ve ingilizce kitap okunması işe yarıyor galiba.  Peppa'dan dolayı da (Peppa Pig'in hala hastası) ingiliz aksanına sahip. Kelimeleri çok iyi telafüz ediyor. Bazen ingilizce bir kelimeyi yanlış telafüz ettiğimde beni düzeltiyor. Bu Kenan ile bizim en çok şaşırdığımız konu. Nerden biliyor? Bugün ise 50 cent yazan kağıda bakıp rakamı Elli diye okuması ve fransızca 10'a kadar sayması şaşırdığım iki şey.  Nerden biliyorsun ya :)

Belinda televizyon kanalları seyretmiyor hiç seyretmedi. Çünkü bizim televizyonumuz herhangi bir kanala sahip değil. Televizyon sadece ve sadece internete bağlı. Bu yüzden kontrol hep bizde. Ona animasyon filmi açacaksam da içeriğine çok dikkat ediyorum. Korkutucu ya da şiddet içerikli (çocuksu olsa bile) açmıyorum. Çok animasyon film izlemişliği yok. Ponyo ve Totoro izlettirdim ona ki en sevdiklerim :)  Nemo'yu izledi fakat heyecanlı sahnelerinde hep takip ettim onu. En ufak bir gariplikte kapatmak için. Ancak eğitici çizgi filmleri hep izledi. Bu sıralar en çok sevdiği animasyon tavşanlar dediği 'Sunny Bunnies'  Diğerleri ise 'Peppa Pig' 've Benny and Holly'. Onun dışında 'Mother Goose Club' 'Pinkfong' 'Super Simple Songs' 'Little Baby Bum' gibi youtube kanallarını da seviyor.  Ayrıca hayvanlar ya da gezegenlerle ilgili belgesel izlemeyi de çok seviyor.


Belinda öpmekten ve sarılmaktan hoşlanmazdı fakat ne değiştiyse öpmeye ve sarılmaya başladı. Awww artık bu zevki tadabiliyorum!! :)

Daha düne kadar sorularımıza soru ile cevap verirdi ve inanın bu çoğu zaman sinir bozucu oluyordu. 'su ister misin?' 'su ister misin?' ' kırmızı mı, mavi mi?' kırmızı mı, mavi mi?' Bunu bir sonu yoktu. Evet ya da hayır diye cevap vermemesi ya da isteyip istemediğini söylememesi, hangisini daha çok seviyor hangisini tercih ediyor belirtmemesi tarihte kaldı. Artık sesim eko yapmıyor bana ve ciddi ciddi muhabbet edebiliyoruz. Bu inanılmaz güzel bir hismiş!

Belinda kibar bir kız oldu. Artık teşekkür ediyor, özür diliyor, oyuncaklarını paylaşıyor (bazen istemeyebiliyor) , 'annecim seni çok seviyorum' diyor. Ay ben yerim onu! 

Belinda bana çok düşkün bende ona! Benim her şeyim onu çok etkiliyor. Bu yüzden her şeyime iki-üç kat daha dikkat etmeye çalışıyorum. Babasını da çok seviyor ancak bilirsiniz işte. Klasik bir durum söz konusu değil. Bu beni şaşırtan bir şey çünkü hep duyarak ve yaşayarak gördüğüm bir şey var. O da kız çocukları babaya, erkek çocukları da anneye düşkün olur diye. Fakat bizdeki durum tam tersi. Belinda annesine düşkün. Bu da beni çılgınca mutlu ediyor :)

3 yaş ile birlikte çocukların değiştiklerinden bahsedilirdi ve ben Belinda'daki değişimleri rahatça fark edebilir oldum. Dünya tatlısı bir şey oldu ve her geçen gün daha da tatlılaşıyor. Umarım ergenlik filan derken bu durum değişmez :) 

Çok güzel bir geleceğin olsun canım kızım. Yüzün hep gülsün. İyi insanlarla karşılaş. Sağlıklı, mutlu ve huzur dolu bir hayatın olsun. Seni çok ama çok seviyorum...





You Might Also Like

0 yorum

Blogumda bulunan fotoğraflar bana aittir. Yazılı iznim olmadan hiç bir şekilde kullanılamaz.




Popular Posts